Een niet werkende HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

AMD64

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Hallo Allemaal,
mijn naam is Edwin Heesbeen.

Ik heb onlangs een externe HDcase gekocht voor mijn Maxtor 80GB HD, en nu heb ik het volgende probleem.

Als ik de schijf aansluit op de USB poort aan de voorkant van mijn Klapjap krijg ik bij deze computer niks te zien.
Als ik met mijn muis op deze computer ga staan en kies beheren en dan schijfbeheer staat er een schijf met een geel uitroepteken er in, de schijf is dynamische en afwijkend.

Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg hem niet aan de praat.

Wie ow wie kan mij helpen.

Alvast bedankt
Edwin

En via Confugiratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer is een letter toekennen een mogelijkheid ??

Is niet zo moeilijk hoor.

Je was er bijna.

In schijfbeheer er met rechts op klikken en kiezen voor afwijkende schijf importeren.

Dat is alles.

Eric.

@ bandit: als het om dynamisch gaat gewoon Eric een mailtje sturen.

Je was er bijna.

In schijfbeheer er met rechts op klikken en kiezen voor afwijkende schijf importeren.

Dat is alles.

Eric.

@ bandit: als het om dynamisch gaat gewoon Eric een mailtje sturen.

Nou, was het maar zo simpel, als ik rechtermuis doe kan ik kiezen uit, schijf instellen als standaard schijf ( dat wil ik niet want dan formateerd hij de schijf) ik kan kiezen voor eigenschappen, en help. meer niet.

Als ik via apparaatbeheer ga kijken naar de eigenschappen van de schijf, zegt hij "locatie 0 " dat is toch ook nie goed.???
ik wordt een beetje moe van die pc, ik heb er niks als gezeik mee:(

Dat ook het grijze deel gedaan, links naast de balk, waar schijf huppeldepup staat?

Of probeer aan PTedit32 te komen, de link ernaar is helaas dood, en verander het partitie type, 07 voor een NTFS, en 0C voor een FAT32 partitie.

jaaaaaaaaaa hij doet het

Dankje voor deze goede tip:thumb:

Voor PTEdit gebruik ik nog steeds dezelfde link :confused:

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/tools/pq/utilities/PTEDIT32.zip

Off topic
@Lange Pier

Wat vindt je b.t.w. van dit alternatief,met meer mogelijkheden?

http://red.boot-land.net/mbrwhisky.html

Greetz

Die ftp site lag vanmiddag even plat, maare, dat is idd interessant spul zeg:thumb: , hoe kwam je dat op het spoor?

Hoef je TestDisk niet meer zo gauw te adviseren, waar niemand de balle van snapt.

Had Eric_Dalenboudt moeten weten, een poosje terug, voor het kopieëren van de mbr.

@ LP bedoel je deze
?
Nee, sorry, PTedit32, was het, zie bovenstaande.
Dit is een voorloper van TestDisk, wel een beetje achterhaald.

Net als Bandit

Reuze benieuwd hoe hij het heeft gedaan.

Kan alleen bedenken dat het XP home is die geeft de optie importeren niet nl.

Maar wat hij dan wel gedaan heeft ????

@ lange pier,
Heb hem al binnen gehaald. De schijven liggen nog op de plank, ga een gokje wagen.

@AMD64

Sorry hoor AMD64,het is niet m'n bedoeling jouw topic te kapen,maar gezien het feit dat je probleem al is opgelost.............Nu nog even laten weten hoe je dat gefikst hebt ;)

Off topic
@Lange Pier
dat is idd interessant spul zeg , hoe kwam je dat op het spoor?
Eerlijk gezegd had ik hem al een tijdje,maar het was mij ontschoten :o

Op zoek naar een plugin voor PTedit kwam ik hier langs,link staat in de post van CyberSlug.

http://www.911cd.net/forums//index.php?showtopic=19058&hl=ptedit

De versie die ik al had is ouder en deze heeft CHKDSK erin,dus eind goed al goed ;)

Die dag vond ik ook een plugin om het register in XP terug te zetten.

http://www.bootcd.us/BartPE_Plugin_Details/533/RegFix-Plugin.html
Download.
http://www.palmersoft.co.uk/bartpe/regfix.zip

Vindt je het wat,of is deze handleiding van jou handiger?

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=250458

@Eric_Daleboudt
Heb hem al binnen gehaald. De schijven liggen nog op de plank, ga een gokje wagen
Heb je een draadje over dit probleem?

Greetz

>>>>>@Eric_Daleboudt
Quote:
Heb hem al binnen gehaald. De schijven liggen nog op de plank, ga een gokje wagen<<<<<

Dat is spul wat ie bij Grootvuil vindt:p

Hallo allemaal,

De oplossing was uiteindelijk simpel.
Ik sprak een maatje van mij, en die zag dat bij apparaatbeheer bij de USB controllers iets ontbrak, en we het volgende STANDAARD ENHANCED PCI NAAR UBS HOSTCONTROLLER.

Hij heeft een universele UBS 2.0 driver geinstaleerd en toen kon ik de schijf wel importeren, en nu doet hij het.

Nog 1 vraag, elke keer als ik mijn pc opstart moet ik de schijf opnieuw importeren, is dit normaal??

i.i.g iedereen bedankt voor de hulp :thumb:

STANDAARD ENHANCED PCI NAAR UBS HOSTCONTROLLER.
Ik dacht dat "enhanced" USB2.0 inhoudt,dus vraag ik mij af of je nu wel de juiste snelheid hebt?

Greetz

Ik dacht dat "enhanced" USB2.0 inhoudt,dus vraag ik mij af of je nu wel de juiste snelheid hebt?

Greetz

Ik ben allang blij dat het werkt.

Wat zou er dan moeten staan als ik wel de juiste snelheid heb????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan