een nieuw bericht niet te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik kan geen nieuw bericht (nog te maken bericht) openen. Ik kan berichten ook niet beantwoorden en doorsturen.
Ik krijg foutmeldingen als "er is een probleem opgetreden bij het Openen van dit bericht. Probeer het opnieuw". (dit bericht vergezelt het drukken op Nieuw Bericht). en bij doorsturen of beantwoorden krijg ik:
"Er is een probleem opgetreden bij het Beantwoorden of Doorsturen van een bericht."
Inmiddels heb ik het bestand Mail.MSMessagestore verwijderd en de computer opnieuw opgestart. Dat leverde niets op.
Ik heb ook Windows Live Mail 2012 opnieuw geïnstalleerd en de computer opnieuw opgestart. Het levert geen verbetering op.
Deze Windows Live Mail staat op Windows 7.
Is er iemand die me nog een hint kan geven.

Bij voorbaat dank.

sgrav000

berichten openen niet

Mijn vraag is opgelost. Toen ik voor de tweede keer het bestand Mail.MSMessageStore verwijderde,
de pc opnieuw opstarte en WLM opnieuw opstartte was het probleem opgelost.

sgrav000

berichten openen niet

Beste sgrav000

Ook ik heb hetzelfde probleem en ben al vele uren bezig geweest. Oa windows essentials verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding als die jij omschrijft.

Jij gaf aan de volgende oplossing te hebben...:
Mijn vraag is opgelost. Toen ik voor de tweede keer het bestand Mail.MSMessageStore verwijderde,
de pc opnieuw opstarte en WLM opnieuw opstartte was het probleem opgelost

Aangezien dit voor mij abracadabra is (computernitwitt) is mijn vraag: zou je stap voor stap kunnen aangeven hoe/waar je dit bestand mail.msmessagestore oa kunt vinden
en hoe je WLM (wat is dat ??)vervolgens opstart, daar zou je erg mee helpen ! Dank ! Hanzel

berichten openen niet

beste hanzel01, op de eerste plaats is het zinvol jouw e-mail te exporteren bijvoorbeeld naar het bureaublad. Als er dan iets fout gaat dan ben je jouw mail niet kwijt.
Maak op het bureaublad een map Mail aan. Open WLM en druk de WLM knop (Uiterst links boven onder de blauwe bies). Druk dan op Exporteren, selecteer vervolgens WLM formaat, zoek via Bladeren de map Mail op en maak het exporteren af.Als dat gebeurt is dan druk je achtereenvolgens op Start/Computer/C (druk daarop)/Gebruikers/[jouw naam]/AppData/Local/Microsoft/Windows Live Mail. In deze map zoek je Mail.MSMessageStore op, klik daar met de rechtermuisknop op en verwijder je dit bestand. Wacht tot het bestand geheel verwijderd is. Druk dan op OK en start de computer opnieuw op.
Bij het opnieuw opstarten maakt WLM een nieuwe Mail.MSMessageStore aan (die overigens ook gewoon Mail kan heten). Als alles goed is kan je nu de mappen in WLM weer openen.

succes, sgrav000

Beste sgrav000; dank voor je moeite (!!) en uitleg. Het fijne is dat vanochtend bij opstarten van Live Mail eea weer "gewoon" werkt, zodat ik er niets meer aan ga doen. Toch dank voor je oplossing, die ik bewaar voor het geval het nog eens misgaat !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan