Een nieuw moederbord voor mijn Acer Aspire X3200

Status
Niet open voor verdere reacties.

AcerGuy

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo,

Ik zoek een nieuw moederbord voor bovengenoemde pc. Deze moet 2x PCI-e X16 2.0 sloten hebben als het kan en géén PCI sloten... Probleem is dat ik deze nergens kan vinden en anders hebben ze aansluitingen die niet in de case passen omdat de bracket ingebouwd zit aan de achterkant... Iemand een idee? Weet iemand waar ik überhaupt onderdelen kan vinden voor deze pc? Voedingen, moederborden dat soort dingen... Graag snel ractie ;) Alvast bedankt!!

Mvg,

AG

Hallo,

Ik zoek een nieuw moederbord voor bovengenoemde pc. Deze moet 2x PCI-e X16 2.0 sloten hebben als het kan en géén PCI sloten... Probleem is dat ik deze nergens kan vinden en anders hebben ze aansluitingen die niet in de case passen omdat de bracket ingebouwd zit aan de achterkant... Iemand een idee? Weet iemand waar ik überhaupt onderdelen kan vinden voor deze pc? Voedingen, moederborden dat soort dingen... Graag snel ractie ;) Alvast bedankt!!

Mvg,

AG
Iedereen wil het altijd maar snel.... wat is er mis met langzaam?

Elk moederbord heeft een pci-slot. Dat maakt ook geen zak uit.
Waarom heb je 2x pci-e nodig?
Heb je een Crossfire of SLI-moederbord nodig?
Wat is het formaat van je kast? Moet het een mATX-moederbord zijn, of past ook een ATX-bord?
Een SLI/CF-bord in mATX vorm zal vrij zeldzaam zijn... Het is ook niet verstandig om 2 videokaarten in een kleine kast te zetten. Dat leidt alleen maar tot problemen.

Wat is er mis met je oude moederbord?

Opzich niks... Punt is ik heb een grafische kaart maar die is x16 2.0 versie, adapter op moederbord gewoon x16... Voeding lijkt ook te laag te zijn, maar das het hele probleem. De voeding van 220 Watt kan volgens mij onmogelijk alles soepel laten lopen?? Of doe ik iets fout? Het liefst CrossFire x ready maar dat is niet noodzakelijk... het is een mATX

Opzich niks... Punt is ik heb een grafische kaart maar die is x16 2.0 versie, adapter op moederbord gewoon x16... Voeding lijkt ook te laag te zijn, maar das het hele probleem. De voeding van 220 Watt kan volgens mij onmogelijk alles soepel laten lopen?? Of doe ik iets fout? Het liefst CrossFire x ready maar dat is niet noodzakelijk... het is een mATX

Het wordt me iets duidelijker.
Je hebt dus een nieuwe videokaart gekocht, welke ondersteuning biedt voor x16 2.0.
Daar moet je je niet druk om maken. Elke videokaart, hoe duur deze ook is, kan je ook op een oud x16-slot zetten. Dat zal geen snelheidsverlies opleveren.
Dit zal vast in de toekomst wel een keer gaan gebeuren (bij nieuwe nog snellere videokaarten), maar nu dus nog niet.

Je voeding is te zwak voor nieuwe videokaarten. Dus daar moet je echt een andere voor kopen. Welke videokaart heb je gekocht?

Ik heb nog gezocht naar mATX-borden met meer dan 1 pcie x16-poort -> bestaat niet... Maar goed, die noodzaak is er dus ook niet.

Bedankt voor jullie hulp ;) Als jullie nog eens iets vinden (toevallig) tegen een leuk prijsje mogen jullie het hier neerzetten hoor :) Maar ik ga nu kijken naar een systeem bouwen op een normaal formaat kast !

Hoi !

Inderdaad kom je met ombouwen in een normale ATX-kast makkelijker en voordeliger uit.

Maar dan is uiteraard de vraag: waarom koop je, met jouw wensen, zo'n zo-van-de-plank budget-PC ?

Greetz,

Harry.

Omdat dit een cadeau was voor mijn verjaardag en hij dient als werk pc... ik werk nu inmiddels zelf al (bijbaantje) dus ik verdien bij... Mocht ik beter willen, dan kan ik kiezen om zelf te gaan sparen voor een game - pc. En daar kijk ik nu naar

Dit betekent dat hier dus al een voeding + 3 fans inzitten? Ziet er strak uit maar ik ga niets ophalen sorry dan bestel ik alleen maar in 1 x een complete set! ;)

Dit betekent dat hier dus al een voeding + 3 fans inzitten? Ziet er strak uit maar ik ga niets ophalen sorry dan bestel ik alleen maar in 1 x een complete set! ;)
Jammer, want het is echt een mooie aanbieding van Harry.

Een 480W voeding is al bijna dat bedrag waard. (bijna want het is 2e hands en ik weet de exacte specs niet)

Ik bedoel hij heeft m ook van alternate... dwz dat ik hem dan ook hier bestel alleen dan moet ik zeker weten wat erin zit ;)

Oke ;) Dan ga ik gewoon voor een goedkopere case... Ik wil zorgen dat het totaal onder de 1000 blijft ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan