Killinspree
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 feb 2008
Beste allemaal,
Zucht... na de zoektocht naar wat er nou mis was aan mijn pc, ben ik erachter gekomen dat mijn ATX aansluiting kapot was op mijn moederbord.
Ik was oh zo blij dat ik wist wat het was dus hup nieuw moederbordje besteld (ASrock Phenom II AM 2+/3 k10n78d)
Bij ontvangst het moederbord te hebben uitgepakt, merkte we al snel dat het te groot was voor mijn kast.
Dus in ieder geval alles even getest of alles in het moederbord paste en of alles het doet:
CPU: AMD PHENOM X4 9150e
Ram : 4GB DDR2
Vidkaart ATI Radeon HD4350
En gelukkig mijn computer startte weer zoals gewoonlijk op :d
Alleen werden we geconfronteerd met het eerste probleem:
De CPU Fan; die draait 4500/4600 RPM en maakt een ontzettend lawaai;
Speedfan geinstalleerd, maar daar kwamen we niet uit :shocked: we snapte het niet of het werkte niet.
Voor de rest nog even in BIOS gekeken bij HWmonitor,
daar heb ik een optie om mijn fan te vertragen maar die optie is alleen beschikbaar met een 4 pin cpu fan (ik heb een 3 pin fan, die ik heel leuk op de 4 pins CPU_FAN1 aansluiting gaan zetten,
maar dat maakt ook geen verschil. kan ik de optie sowieso wel veranderen, maar er gebeurt helemaal niks.
Nog even verder op internet gespeurd en iemand zij dat je Windows mogenlijk moest herinstalleren,
Wij dus samen alles back-uppen en alles op mijn externe harde schijf zetten....
Helaas, mijn nieuwe moederbord herkent de Externe HDD niet. (HP sd320a)
Ook niet in disk managment, ik heb even gekeken op de site van HP of ze toevallig een driver hadden, maar alleen een gebruikershandleiding (in ieder geval wat ik kan vinden)
Na de SD-card reader uit de oude behuizing te hebben gehaald en op het nieuwe moederbord aangesloten, daar maar alles op geback-upt.
Recovery CD van járen terug er maar ingegooit (Windows Vista Home Premium 64 bits Service Pack 1)
Na Vista te hebben geinstalleerd, mijn D:/ geformatteerd.
Helaas,
Fan draait nogsteeds 4500 RPM
Extern. HDD word nogsteeds niet gevonden
En wat nog wel het vervelendst is, is dat mijn internet erg traag is, maar ook dat het regelmatig uitvalt (alleen lokaal) en soms het hele netwerk niet is verbonden. Ik heb zelf bij eigenschappen gezien dat IPv6 op beperkt staat. Moet ik hier iets mee?
En dan herinner ik me nog iets, Ik zag nadat ik het nieuwe moederbord had aangesloten, dat mijn lampjes op mijn kast (Acer Aspire m5201) een stuk minder fel zijn met dat nieuwe moederbord, of ik word nu langzaam gek?
Ik hoop dat een van jullie (of jullie allemaal :d) mij kunnen helpen met een beetje magie o.i.d.
De voornamelijkste problemen waarbij ik dus hulp nodig heb zijn:
CPU Fan draait 4500 RPM (CPU word niet warmer dan 25/30 C (graden)
Extern. HDD word niet gezien door moederbord (wel op een oude laptop)
Internet is zeer traag en valt soms uit (IPv6 Beperkte verbindinsmogelijkheden)
Alvast heeeeeel erg bedankt!
Zucht... na de zoektocht naar wat er nou mis was aan mijn pc, ben ik erachter gekomen dat mijn ATX aansluiting kapot was op mijn moederbord.
Ik was oh zo blij dat ik wist wat het was dus hup nieuw moederbordje besteld (ASrock Phenom II AM 2+/3 k10n78d)
Bij ontvangst het moederbord te hebben uitgepakt, merkte we al snel dat het te groot was voor mijn kast.
Dus in ieder geval alles even getest of alles in het moederbord paste en of alles het doet:
CPU: AMD PHENOM X4 9150e
Ram : 4GB DDR2
Vidkaart ATI Radeon HD4350
En gelukkig mijn computer startte weer zoals gewoonlijk op :d
Alleen werden we geconfronteerd met het eerste probleem:
De CPU Fan; die draait 4500/4600 RPM en maakt een ontzettend lawaai;
Speedfan geinstalleerd, maar daar kwamen we niet uit :shocked: we snapte het niet of het werkte niet.
Voor de rest nog even in BIOS gekeken bij HWmonitor,
daar heb ik een optie om mijn fan te vertragen maar die optie is alleen beschikbaar met een 4 pin cpu fan (ik heb een 3 pin fan, die ik heel leuk op de 4 pins CPU_FAN1 aansluiting gaan zetten,
maar dat maakt ook geen verschil. kan ik de optie sowieso wel veranderen, maar er gebeurt helemaal niks.
Nog even verder op internet gespeurd en iemand zij dat je Windows mogenlijk moest herinstalleren,
Wij dus samen alles back-uppen en alles op mijn externe harde schijf zetten....
Helaas, mijn nieuwe moederbord herkent de Externe HDD niet. (HP sd320a)
Ook niet in disk managment, ik heb even gekeken op de site van HP of ze toevallig een driver hadden, maar alleen een gebruikershandleiding (in ieder geval wat ik kan vinden)
Na de SD-card reader uit de oude behuizing te hebben gehaald en op het nieuwe moederbord aangesloten, daar maar alles op geback-upt.
Recovery CD van járen terug er maar ingegooit (Windows Vista Home Premium 64 bits Service Pack 1)
Na Vista te hebben geinstalleerd, mijn D:/ geformatteerd.
Helaas,
Fan draait nogsteeds 4500 RPM
Extern. HDD word nogsteeds niet gevonden
En wat nog wel het vervelendst is, is dat mijn internet erg traag is, maar ook dat het regelmatig uitvalt (alleen lokaal) en soms het hele netwerk niet is verbonden. Ik heb zelf bij eigenschappen gezien dat IPv6 op beperkt staat. Moet ik hier iets mee?
En dan herinner ik me nog iets, Ik zag nadat ik het nieuwe moederbord had aangesloten, dat mijn lampjes op mijn kast (Acer Aspire m5201) een stuk minder fel zijn met dat nieuwe moederbord, of ik word nu langzaam gek?
Ik hoop dat een van jullie (of jullie allemaal :d) mij kunnen helpen met een beetje magie o.i.d.
De voornamelijkste problemen waarbij ik dus hulp nodig heb zijn:
CPU Fan draait 4500 RPM (CPU word niet warmer dan 25/30 C (graden)
Extern. HDD word niet gezien door moederbord (wel op een oude laptop)
Internet is zeer traag en valt soms uit (IPv6 Beperkte verbindinsmogelijkheden)
Alvast heeeeeel erg bedankt!