Een nieuw Outlook.com adres naast een bestaand Hotmail adres op 1 computer: hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pavanos

Verenigingslid
Lid geworden
29 dec 2003
Berichten
95
Beste vrienden,

Hoe kan ik naast een Hotmail adres een extra Outlook.com adres op een PC instellen, zonder die eerst te hoeven verdelen in 2 Gebruikersaccounts? In de Hotmail instellingen zie ik geen mogelijkheden.
Deze vraag heb ik ook bij Microsoft gesteld, maar reacties blijven tot nu toe uit.

Mijn hoop is dus op u, bij voorbaat dank.

Pavanos.
 
In hotmail kan je toch een account toevoegen bij het bestaande account?
 
Waar dan Daniël? Bedankt trouwens, lekker snel.
In Hotmail heb ik het maar kort uit kunnen proberen, later thuis verder geprobeerd met Outlook.com, maar daar kan ik geen tweede aanmaken. Wel een alias, maar dat is niet de bedoeling.

Ben benieuwd, alvast bedankt
 
op een PC instellen
Leg eerst eens uit wat je hiermee bedoelt. Je stelt immers geen e-mailaccounts in op computers, maar in e-mailprogramma's.

Welk e-mailprogramma gebruik je? Outlook Express, Outlook, Windows Live Mail, etc?
Doel je op Webmail? Vertel dat dan ook en erbij wat je precies wilt. In Webmail valt weinig in te stellen qua accounts maar kun je wel andere accounts uitlezen.

Als we dat weten, gaan we verder :).
 
Nee nee Eagle Creek, Hotmail en Outlook.com is allebei webmail.
Dus van Hotmail in je browser naar een andere Microsoft webmail: Outlook.com

Gaan we toch verder? Dank je wel.
 
Outlook.com is de opvolger van Hotmail. Je kunt binnen Hotmail instellen dat je Outlook.com wilt gebruiken en daarna gebruik je zowel je @outlook.com-adres als je @hotmail.com-adres in Outlook.com. Ook kun je (of dat had je kunnen doen) een @outlook.com-alias maken, wat betekent dat je e-mail van je @outlook.com-adres direct in je hotmail.com-adres binnenkomt (terwijl je outlook.com gebruikt).

Wat wil je nu precies bereiken? Je hebt twee e-mailadressen (xxx@hotmail.com en yyy@outlook.com) en wilt die vanuit één inbox kunnen beheren?
 
Laatst bewerkt:
Beste Eagle, bedankt - maar lees de onderwerp regel nog eens, ik zal 'm toelichten:

Twee personen willen op 1 computer ieder een eigen email adres, maar geen email programma.
Ze willen ieder een eigen icoontje om naar hun eigen email als webmail te kijken.

De èèn heeft al een Hotmail adres.
De ander wil ook een (eigen) Hotmail adres, Hotmail heet nu Outlook.com.

Een tweede adres kun je niet aanmaken omdat je automatisch in het bestaande eerste terugkomt, een Alias aanmaken is niet de oplossing, de tweede wil graag een eigen adres. Dat is alles.
 
Laatst bewerkt:
Beste pavanos,

Hoewel ik je bericht echt wel gelezen heb begrijp ik toch niet wat je wilt bereiken. Inden ik immers afga op de titel van je bericht wil je 2 verschillende webmailaccounts "op 1 computer". Wat "op 1 computer" betekent is me hierbij totaal onduidelijk daar Webmail gewoon een website is die een e-mailaccount toont en dit volledig onafhankelijk is van de computer waar deze site op bezocht wordt. Je kunt wel 20.000 webmailaccounts "op 1 computer" hebben omdat Webmail geen relatie heeft met de bezoekende computer.

Terug naar wat je nu in je laatste post toevoegt.
Je gaat naar de website www.outlook.com en klinkt op registreren. Je hebt nu een tweede account geregistreerd.
Een tweede adres kun je niet aanmaken omdat je automatisch in het bestaande eerste terugkomt
Indien dit niet lukt omdat je automatisch ingelogd bent, dien je eerst uit te loggen. Sowieso is uitloggen altijd verstandiger als je op publieke computers werkt.
Uitloggen is op zichzelf geen bijzonder handeling. Het kan rechtsbovenin de website. Bij Hotmail door op "Afmelden" te klikken, in Outlook.com door op de gebruikersnaam te klikken en dan te kiezen voor "Afmelden".

Daarna bezoek je ofwel www.hotmail.com ofwel www.outlook.com en log je in het met overeenstemmende account. Je maakt daarbij gebruik van ofwel Hotmail ofwel Outlook.com.

Eventueel kun je nog de Windows Live Sign-in Assistant (zie http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=26686) installeren om het wisselen wat makkelijker te maken.
 
Beste Eagle Creek, bedankt - voor je aanwijzingen en oplossing!

Jammer dat een extra toelichting nodig was, sorry.

En dom dom dom, dat ik me niet realiseerde eerst uit Hotmail 'uit te moeten loggen' voordat ik een extra adres kon aanmaken.
Nogmaals dank voor je hulp, 'k zou willen dat alle problemen zo eenvoudig op te lossen zijn.

Groeten,
Pavanos.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan