Een nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hellboundforsod

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
hallo ik wil een nieuw systeem kopen.
ik d8 aan een dit systeempje
Specificaties
Type model Micromaxx BlackTower
Type processor AMD Athlon tm 64 3000+
Intern geheugen 1024 MB DDR RAM (2 module)
Moederbord MSI VIA K8T800, DDR single channel,met 8x AGP, Lan, Firewire on board.
Grafischekaart MSI Geforce FX5700 8x AGP, 256MB DDR-RAM, TV-out, Videoin(intern), D-SUB VGA en DVI-I Plug
Harde schijf 160GB 7200 rpm Seagate Baracuda ST3160021A
DVD 16/48DVD-ROM Sony DDU 1612
DVD-RW DVD Writer (Write: 8x DVD-R, 4xDVD-RW, 8x DVD+R, 4x DVD+RW, 24x CD-R, 24x CD-RW PioneerDVR-107DB
Diskettestation 3,5" [1.44MB] Sony
Fax-data modem/TV-tuner 56K V90 /TV-Tuner PCI-Combicard met remode Control
Videogeheugen 256 MB DDR-RAM
Uitbreidingssloten 1 x AGP / 3 x PCI / 2 PCI sloten vrij
IEEE1394 [firewire] 1 x aansluiting aan de voorkant 1 x aansluitingen aan de achterkant
LAN Ja, on board [10/100 Mbit ethernet]

Aansluitmogelijkheden
Voorzijde - 1 x IEEE1394
- 1 x Video-In [Composite]
- 1 x Video-In [S-Video]
- 1 x Stereo Line In
- 1 x Microphone
- 1x Headphone
- 3 x USB 2.0
-Flashgeheugenkaartlezer
- Memory Stick
- Memory Stick Pro
- IBM Microdrive
- Pinnacle Instant Copy 8
- MultiMediaCard
- CompactFlashCard
- SmartMediaCard
- SD Card
(geheugenkaarten niet inbegrepen)
Achterzijde - 4 x USB2.0
- 2 x PS/2 [toetsenbord, muis]
- 1 x Parallel
- 1 x COM-Serieel
- 1 x LAN [RJ45]
- 1 x IEEE1394
- 1 x 6-channel audio:
1 x Line-Out, 1 x Rear-Out,
1 x Subwoofer / Center-Out
- 1 x Line-In, 1 x Microphone-In
- 1 x SPDIF-In, 1 x SPDIF-Out
Geluid - On-board [Dolby Digital 6 channelaudio]
Toetsenbord PS/2 incl. Multimedia toetsen
Muis PS/2 Wheel Mouse
Software - MS Windows XP Home Edition [OEM versie] NL Recovery r
- Microsoft Works 7 suite Op CD
- Cyberlink Power Cinema suite (OEM)
- Ahead Nero Burning Rom 6.xxx (OEM)
- CA E-Trust Antivirus (90 dagen)
Garantie - 24 maanden, reparatie (hardware) aan huis
voor 899 bij AH.
ik kan ook precies het zelfde systeem kopen bij mycom alleen is hij dan duurder,wat raden jullie mij aan?alleen de kast zal wel anders zijn bij mycom, ook voeding misschien.
want ik heb geen zin in een pc die te warm wordt.

Hoeveel duurder. De uitbreidings mogelijkheden van die van mycom zullen groter zijn. Er zijn bij die andere pc waarschijnlijk ook wat mindere componenten in.
Ik denk aan de videokaarten van aldi die minder zijn dan de originele.

Hoi,

Ziet er leuk uit... Heb zelf eentje bij aldi weg gehaald begin vorig jaar al weer....

Groetjes, Anne

dat soort machines zijn vaak prima multimedia-pc's.
Geen specifieke spelletjescomputers natuurlijk, maar je kan er wel spelletjes op spelen.

Voor de gemiddelde gebruiker een zeer goede pc.

Ja kan er ook weinig fouts aan ontdekken, die videokaart is ok voor nu maar voor later zullen de 3d spellen hem te min gaan vinden. Als dit tenminste een probleem is, niet iedereen speelt zulke.

succes

Tja en upgraden van die video kaart zal moeilijk ik denk dat het geen pci express is en na enige tijd zullen video kaarten alleen nog maar voor pci expres zijn

och, das niet zo'n probleem.
De 5700 kan nog makkelijk vervangen worden voor:
de 6600
de 6800
de 9800pro/xt
de x800
de x700

Mogelijkheden genoeg.
Kijk, koop je nu een pc met een x800 agp kaart, dan speelt dit zeer zeker mee. Die is namelijk over een tijd moeilijk nog te verbeteren.

Het allerbelangrijkste is dat hellbound bepaald waarvoor hij zijn pc wil gebruiken. Voor multimedia toepassingen, of voor de nieuwste van de nieuwste spellen.

ik d8 nu aan een comp bij paradigit.
is goedkoper dan als ik nadehand een nieuwe 3d kaart erin zou zetten bij de ah comp.
en van zo computerzaak lijkt me beter.

AMD Athlon 64 3000+ Socket-754 + Cooler

Moederbord: 1 MSI K8MM-ILSRB DDR400 AGP8x M-ATX S-ATA
Geheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos
Geheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos
WD 160 GB UDMA100 7200RPM 8MB Cache
LG DVD-Rom 16x52 IDE OEM Zwart
1 NEC ND3520 DL DVD±R/RW IDE OEM Zwart
Leadtek Gef 6600GT 128MB DDR3 TV DVI AGP
PARA miditower ATX V-06BG 300W U-LN Zwart
Panda Titanium Antivirus OEM 1 jr upgr.
Software bundel incl. POP, IL2 & HW
MS Works 2005 NL V8.0 OEM CD + LICENTIE
Logitech Internet Pro Keyb. OEM PS/2 Zwart
Logitech Optical WheelMouse Prem. OEM Zwart
Gar: 3 Jr Carry-in (1e PickUp & Return
1065euro

die van ah was 899,en met die 3d kaart erin wat nu in de paradigit pc zit 1128euro das toch een tikkie duurder
vandaar dat ik de ah pc maar niet deed:)
maar lijkt deze pc goed volgens jullie?

en nou hij toch wat goekoper is d8 ik eraan om ipv 3000+ 3400+ te nemen
lijkt me beter niet?
voor games zoals doom3 halflife2 en farcry.
http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/nv6600gtagp/10.html zoals jullie kunnen zien scoord hij goed met die cpu,alleen het mbord is anders bij die,en de ram is van een ander merk,hopen dat dat niks uitmaakt.
laat ff weten wat jullie ervan vinden.
en of jullie denken dat ik ok zoveel fps kan halen als op die link die ik gaf
groeten carlo

voor 400 meer betaal je meer dan je er eigenlijk aan zal hebben

Ik denk dat ie een post verwijdert heeft.
het was iets met de cpu een 3400 inplaats van een 3000 nemen

zal ik nou een 3400+nemen ipv 3000+?meerprijs is 80 euro.
en oja dat systeem van paradigit heeft maar 300watt is dat wel genoeg? want ik wou nu een geforce 6800gt erin hebben die is beter dan de 6600gt.200euro meerprijs.
je kan ook kiezen uit een 6800le die is aanzienlijk goedkoper in prijs.maar ook een stuk trager,al heb ik gehoord dat je de pixelpipelines kan vermideren en hem kan maken tot een 6800gt.
maar zal dat wel goed zijn? zal het niet mis kunnen gaan?
en dan ben ik me garantie kwijt denk ik zo.
ik zou graag antwoord willen op mijn vragen.
bijvoorbaad dank.

carlo

Ik zou bijde upgrades gewoon niet doen aangezien dat je altijd beter kan 200 euro meer voor een beetje sneller is vind ik overdreven dan koop je beter binnen een jaar of twee een nieuwe.
Cpu is ook al een serieuse meerprijs voor de 400 mhz (eigenlijk geen mhz weet ik wel maar ja)

ik zit aan iets te denken.
zal ik nou een 3400+ proseccor nemen en een ati 800 pro, of 3000+ en een geforce6800gt?
3400+ en geforce 6800 gt is me te duur.
graag antwoord.

bijvoorbaad dank.

carlo

processor kracht kan je altijd wat mee doen met een gpu kan je alleen iets doen tijdens spelletjes.
Maar als je veel spelletjes speelt mischien beter de upgrade van de grafische

voor de spelletjes: ga voor de 3000+ met de 6800, zo niet of af en toe dan de andere optie

succes

ik heb me pc imiddels besteld bij paradigit.
met de volgende specs amd athlon 64 3400+ MSI K8MM-ILSRB DDR400 AGP8x M-ATX S-ATA moederbord, en een xfx geforce 6800 gt, 2x 512 ram van twinmos, een 160 gig hardeschijf,een 510mx logitech gamersmuis.
boxen Creative 2.0 SBS240 Zwart OEM, en een PARA miditower ATX V-06BG 300W U-LN Zwart en natuurlijk een dvd brander en een dvdspeler.dat moederbord heeft trouwens een grafische chip onboard.heb trouwens wel 300 watt,de man van de winkel zij kan best als je er maar geen extra dingen in gaat doen later bv een extra hardeschijf, al heb ik wel gelezen dat een geforce 6800 gt wel 350watt nodig hebt.
maar me pc word toch eerst uivoeriguitgetest na hij is geasembleerd, dan komen ze er snel achter of hij meer watt nodig zal hebben.
nog ff dit ik zat te twijvleen tussen de 3000+ en 3400+ maar toch maar gekozen voor de 3400 + gezzien op de toekomst je zal het net ff tekort komen die 400 mhz
en ik zat te twijjvelen tussen de ati x800pro en geforce 6800 gt
en daar heb ik gekozen voor de 6800gt,wel iets duurder maar weer gezien op de toekomst en betere koop met dingen die voor toekomstige games goed van pas kunnen komen qua snelheidswinst in games die de ati x800 pro niet had.
zat er ook nog over te denken om de geforce 6800le te kopen en de pixelpipelines te openen die dicht zitten maar dan vervalt de garantie,
en zo snel als de geforce 6800 gt zal hij dan toch niet worden.
of is er hier iemand die dat anders ervaard?

het systeem is 1346 zonder monitor.

wil er ook een monitor bij kopen de Samsung SyncMaster 710N, 17" bij mycom voor 329.
beetje goeie voor games? want zwart moet wel zwart zijn in games.
helemaal zwart is moeilijk maar in die rching zal ik mooi vinden.vooral in doom3 is het donker en dus belanrijk dat het niet blauw is het scherm.

wil er ook een monitor bij kopen de Samsung SyncMaster 710N, 17" bij mycom voor 329.
beetje goeie vor games,want zwart moet wel zwart zijn in games.
helemaal zwart is moeilijk maar in die rching zal ik mooi vinden.vooral in doom3 is het donker en dus belanrijk dat het niet blauw is het scherm.

groeten carlo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan