Een nieuwe CPU kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartskinu

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Hallo,

Ik heb laatst een oude computer van zolder gehaald. Ik heb daar al een nieuwe grafische kaart in gezet + 1 gb nieuw geheugen. (samen 2gb totaal) Maar nu merk ik dat mijn spel (De Sims 3) vastloopt tijdens het laden! Ik weet dat de CPU het probleem is, want ik heb het getest op systemrequirementslab.com.

Ik heb een volledig rapport van mijn pc gemaakt die je hier kan lezen:
http://cid-ebd3c7ff6a56b7eb.office.live.com/self.aspx/Openbaar/Report.txt

Nu staat er op de doos van het spel dat ik dit moet hebben:
Code:
Voor Windows XP

* Microsoft Windows XP Service pack 2
    * 2.0 GHz P4 processor of gelijkwaardig 
    * 1 GB RAM
    * Ten minste 3,5 GB vrije ruimte op de harde schijf met ten minste 1 GB extra ruimte voor Custom Content en opgeslagen spellen
    * Een 128 MB Videokaart met ondersteuning voor Pixel Shader 2.0

Alvast hartelijk bedankt,

Goedemiddag,

Ja zal dus een socket A processor moeten kopen maar of dit nog lukt en de moeite is dat betwijfel ik

Maar welke ervan zou het goed doen met de specificaties die ik nodig heb dan? Niet dat ik straks weer wat overhaast koop dat nog steeds 'te sloom' is

Hoi,

Volgens mij ontlopen ze elkaar niet echt veel al is volgens even gedoken in mijn geheugen was de athlon de processor in die tijd voor dat socket

Ik ben zelf niet zo thuis is amd processoren.Maar ik zat je rapport nog eens door telezen en mij viel me iets op

Versie AMD Sempron(tm)
Externe Kloksnelheid 105 Mhz
Maximale Kloksnelheid 3000 Mhz
Actuele Kloksnelheid 1000 Mhz

Staat bios wel goed??

Nou, ik heb tot nu toe nog niets veranderd in de bios! Ik zet alleen af en toe de windows er opnieuw op omdat hij dan sloom wordt of gaat vastlopen! Maar is dat te veranderen dan? Even opzoeken op google!

Als die nu op 1ghz draait lijkt me niet vreemd dat voor sims te langzaam is.Je hebt 2.0 nodig.(p4 of gelijkwaardig)
Ik laat even aan anderen over wat betreft die 3000mhz

Dus betekent het nou dat ik een goede CPU heb maar gewoon even de boel moet herstellen in de bios? Dus ik hoef dan geen nieuwe te kopen?

Zoals ik het lees in rapport wel ja..

Je cpu draait nu op fsb 102 en zou orgineel op 166 moeten staan.Maar goed...oude amd's blijf ik verder even van af.

CPU snelheid:
CPU Klok 973.69 MHz
CPU Multiplier 9.5x
CPU FSB 102.49 MHz (origineel: 166 MHz)
Geheugenbus 136.66 MHz

Hoi !

Je Sempron loopt inderdaad niet op maximaal vermogen, maar dat maakt voor het spel niet veel uit.

De Sempron is veel minder snel dan de Athlon en heeft minder cache-geheugen, maar de max. snelheid is 1800 Mhz. dus dat schiet niet op.

Je hebt 'n A6thlon nodig: TENMINSTE de 2400 (die loopt op 2000 Mhz.)
In die tijd gaf AMD de CPU's slechts 'n indicatie type-nr.om 'm te vergelijken met 'n P 4.

Dus: de 3200 (top-CPU van die Athlon socket-A-reeks) loopt max. op 2400 MHz , maar zou gelijkwaardig zijn met de P 4 3200 !

Ik zou er niet aan beginnen, zonde van het geld.

Ga voor 'n upgradeset, dan heb je wat: http://www.alternate.nl/html/produc...2_250-4GB/489894/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

Greetz,

Harry.

Ik zou er niet aan beginnen, zonde van het geld.

Harry.

Op zich klopt dat.Zoals ik begrijp uit eerdere topic van hem is dit een hobby pc-tje
Wat dus als die voor 12 euro die eerder door mij gelinkte cpu pakt?
2700+ draait op 2.17?

Ok, bedankt voor jullie antwoord allemaal!
Ik denk dat ik dan toch maar een nieuw moederbord ga kopen, aangezien deze al zwaar verouderd is en weleens aan vervanging toe is!

Groetjes!

HYoi !

Lijkt me verstandig !

@Frank: uitearard kan het wel: die 12 euro is misschien de moeite van het proberen waard.

Greetz,

Harry.

Let wel...mocht je een ander mobo gaan kopen(of zo'n dergelijk upgrade setje)dat je de huidige videokaart(6600agp)ook niet meer gebruiken kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan