Een nieuwe (Gaming) Laptop aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolfar

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2011
Hallo,
Ik heb nou al 4 jaar een Desktop PC. Hij
bevalt verder goed, maar ik vind het feit dat
ik er niet mee rond kan lopen toch soms wel
een probleem ook op sociaal gebied. Ik ben
namelijk 16 jaar oud en ik zit dan dus op
mijn kamer op zolder. Wat totaal ongezellig
is voor mijn familie aangezien ik nog wel
hou van games en vooral wanneer ze heel
lang leuk blijven (Skyrim).

Nou is mijn vraag of iemand een goede
Laptop kan aanraden waar ik zowel op kan
gamen en ook verslagen enz. op kan
verwerken voor school.

Mijn budget is rond de 600 euro. Ik wil
graag een laptop hebben die al helemaal
klaar is en die ik dus niet zelf in elkaar moet
zetten of samen moet stellen.

Mijn specs van mij Desktop PC zijn als volgd
- Windows 7 32 Bit
- Intel(R ) Core(TM)2 Quad CPU Q8300 @
2.50GHz
- RAM 4,00 GB (3,00 GB Beschikbaar)
- NVIDIA GeForce GT 220

Ik zou graag een Laptop willen hebben die
rondom deze specs zitten of hoger. Ik weet
zelf niet zo goed wat ik kan krijgen voor
600+ Euro en ik zou dus graag wat goed
advies willen van de personen op dit forum.

Ik hoor het graag wanneer iemand wat meer
wil weten over mijn Desktop PC zolang je er
maar bij verteld hoe ik dat dan zou moeten
vinden.

Het is overigens niet mijn bedoeling om een
Laptop te hebben dat Battlefield 3 of
Modern Warfare 3 op Max details kan
draaien. Ik moet ze tenminste wel kunnen
draaien. Het maakt mij niet uit op welke settings. Zolang ik het maar kan draaien!

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Wat voor groote wil je graag?
'Dit is wel even handig om te weten omdat een laptop van 17.3 inch natuurlijk duurder is dan een 15 inch (terwijl de 15 inch mischien wel veel beter is.

17 inch gaat zoiezo niet werken je betaald of voor een iets krachtige videokaart of een groter scherm
hij zal dus wel voor 15inch moeten gaan

verder acht ik de kans zeer klein om battlefield 3 te kunnen spelen op een degenlijke kwaliteit
dit zal tog echt op low moeten met het budget wat je nu aan geeft

MW3 is dan ook gebaseerd op de Quake 3 engine die nu weer 5 jaar oud is
hij kan voor het zelfde geld iets beters krijgen

en je probeert steam games/licenties te verkopen die gebonden zijn aan jou account...

Laatst bewerkt:
Ik vind het totaal niet belangrijk of ik battlefield nou wel of niet op medium graphics kan spelen. ik zei eerst anders dat weet ik, maar ik wil gewoon een goede laptop die gewoon normale games wel een beetje kan draaien.

ik hoef niet al met schokkerige beelden Skyrim spelen bijvoorbeeld wanneer ik alles op low heb staan.

15 inch is verder wel goed voor mij. zolang het niet kleiner word.

Laatst bewerkt:
Mijn huidige desktop kan skyrim op High draaien. Welliswaar met soms een klein beetje stotteren, maar het werkt. Ik wil er niet op achteruit gaan namelijk en aangezien mijn desktop al 4 jaar oud is leek het mij wel te lukken om een laptop van gelijke of hogere kwaliteit te kunnen bemachtigen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat een ''GTX460M'' Skyrim wel beter aan kan dan mijn laptop, ik speel het zelfs op high.
Het is grafisch gezien echt géén zwaar spel hoor...

onmogenlijk met het budget wat je nu aangeeft
de GT540M kan dit spel op medium aan +/- 30fps
de price range van die kaart licht bij de meeste laptops rond de 600 euro
wil je betere kwaliteiten dan zul je ook meer moeten gaan betalen

Asus-n53sn-sz129v

of je zult een notebook moeten vinden die af is geprijst met minimaal een GT 550m of HD 6750M videokaart er in (wil je skyrim op high kunnen spelen)
skyrim is niet grafisch zwaar, maar houd wel rekening dat een laptop gpu alsnog een stuk minder krachtig is dan een standaard videokaart voor een desktop pc

verder ligt het er ook enorm aan welke resoluties jij speelt
de standaard gamer speelt nu op 1080P en dan is jou GT220 niet sterk genoeg om skyrim op high detail te spelen

Laatst bewerkt:
Ik speel Skyrim op 1920x1080.

Op een ander forum heeft iemand mij een link gestuurd naar een Laptop.
Dat was deze link http://www.laptopshop.nl/product/148958/asus-k53sc-sx449v.html
Ook heb ik er zelf nog één gevonden namelijk: http://www.laptopshop.nl/product/138029/acer-aspire-5560g-6348g75mn.html

Hij zei dat die laptop beter is dan mijn huidige computer. ALLES wat beter is dan mijn huidige computer ben ik al blij mee. Ik ben namelijk tevreden met wat mijn computer kan draaien en ik hoef niet zo zeer alles op High detail te draaien. Zolang ik het maar KAN draaien.

Iemand anders heeft op deze laptop gereageerd en had mij vermeld dat ik eens hier (
http://www.notebookcheck.net/Compute...s.13849.0.html ) moest kijken. Hier stond dat mijn Videokaart die ik gebruik in Mijn Desktop PC skyrim niet eens op medium detail kon draaien. Ik vond dit zeer vreemd aangezien ik skyrim speel op High detail met Line of Sight op Ultra en met een resolutie van 1920x1080.

Klopt die site nou gewoon niet of zie ik iets over het hoofd?

Beide laptops leken mij goed, maar welke is dan beter en is er ook één beter dan mijn Desktop op het moment??
Nogmaals, ik hoef niet BF3 op high graphics en al te spelen. Ik wil gewoon een fantsoenlijke Laptop die zoiets tenminste kan draaien ookal is het op Low detail met laagste resolutie enzovoort.

EDIT: Nog een vraagje, wordt mijn computer/laptop veel sneller door 2GB meer RAM?
Ik heb namelijk dezelfde Laptop gezien (de 2de link die ik stuurde) maar de één heeft een beeldscherm van 17.1 inch en de andere van 15.6 inch.
Het enige verschil is afgezien van de grootte de hoeveelheid RAM. Die van 17.1 inch. heeft 6gb en die van 15.6 inch heeft 8gb. Maakt dit de Laptop van 15.6 inch veel sterker dan die van 17.1 Inch?

Laatst bewerkt:
de eerste laptop heeft een zwakke videokaart en zal BF3 totaal niet kunnen spelen verder is skyrim op high ook een no go
de tweede laptop is meer in de goede richting maar nog steeds te zwak omdat de videokaart BF3 meschien (de kans is klein) op low aan kan en skyrim niet op high

de laptop die ik heb aangeraden blijft op het moment grafisch het sterkste (deze)
dat lijstje van notebookcheck is waar ik zelf ook naar kijk
je hebt minimaal een Class 2 videokaart nodig "die een beetje aan de bovenkant van de groep zit" nodig om games zoals bf3 uberhaupt te kunnen spelen

je kunt ook zien dat de GT540 videokaart in de lijst van notebookcheck een stuk hogerlicht

Laatst bewerkt:
De ASUS K53SC-SX449V of De ASUS K53SV-SX152V

Ik heb mijn twijfels bij deze twee laptops. Ik wil graag een laptop die toch wat aan kan (Niet zo zeer de nieuwste games) en ook goed bruikbaar is voor documenten aan te maken.

De ASUS K53SC-SX449V
http://www.laptopshop.nl/product/148958/asus-k53sc-sx449v.html

De ASUS K53SV-SX152V
http://www.laptopshop.nl/product/137254/asus-k53sv-sx152v.html

De tweede ASUS heeft een betere videokaart, maar minder RAM. Wat zijn de gevolgen van minder RAM?

Ik ben best bereid om dan net die 30 euro extra te betalen als de PC in ieder geval een stukje beter is dan die van 600 euro. Alvast bedankt :D

Persoonlijk zou ik voor de K53 gaan vanwege meer RAM en een iets betere processor. Gamen moet je sowieso niet met een laptop willen doen vind ik, maar als je aangeeft dat het niet geheel belangrijk is maakt dat verschil in grafisch vermogen niet veel uit. De harde schijf van deze is wel 140gb minder dan de iets duurdere.. dat moet je zelf even inschatten. Persoonlijk zou ik de schijf vervangen met een 7200rpm exemplaar maar dat gaat ook wel ten koste van bijv. je accuduur ;)
succes met kiezen ^^

Kan je misschien een beetje specifiek vertellen wat voor games je dan zou willen spelen met die laptop en wat voor programma's je zou willen laten draaien.

Bij Games die ik erop wil spelen moet je denken aan bijvoorbeeld League of Legends of één of andere MMORPG (die gratis zijn). Ik wil er ook skyrim op kunnen spelen, maar daar gaat het mij niet om de graphics en puur om de gameplay. Games zoals BF3 zijn voor mij onnodig. Ik heb ook een XBOX360. Daar kan ik wel zulke spellen op spelen.

ik zou kiezen voor de tweede want dat extra ram heb je meestal toch niet nodig en kun je er meestal ook nog later bij zetten en de tweede heeft een betere videokaart.

Beide topics samengevoegd.Vragen over aanschaf laptop mag je in 1 topic houden.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan