Een nieuwe geluidskaart gekocht..

Status
Niet open voor verdere reacties.

VitaminX

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
Ik heb een nieuwe geluidskaart gekocht, van Trust (5.1 surround soundcard).
Ik heb deze er nu netjes inzitten, maar ik heb er ook een onboard soundcard inzitten, ik heb deze verwijdert (als het goed was..) gereb00t, maar er stond:
Nieuwe hardware gevonden..Realtek (de onboard soundcard).
Als ik de Trust CD erin doe, om de driver te installeren, zegt hij dat niet de juiste chip gevonden is etc..

Dus wat kan/moet ik doen? De Realtok blokkeren op een of andere manier? Of...

B.v.d,

VitaminX :love:

Ok..ik heb Audio Device op Disabled staan..maar er komt nu niet van Nieuwe Hardware gevonden, Trust ofzo..? :s

Laatst bewerkt:
Bios - Advanced - Periphals Configuration - Audio nogiets disabled (als ik hem op enabled zet, vind hij wel weer die onboard soundcard!). Maar als het op disabled staat, komt er niets.. :(

Bios - Advanced - Periphals Configuration - Audio nogiets disabled (als ik hem op enabled zet, vind hij wel weer die onboard soundcard!). Maar als het op disabled staat, komt er niets.. :(

Oke, dan heb je het goed gedaan.
Heb je een cd bij de nieuwe geluidskaart?

Ja die heb ik, maar als ik die er in stop, zegt hij dat de juiste soundchip niet gevonden wordt o.ó

Hoe ziet je apparaatbeheer eruit?
Verdwijder eventueel gele tekens, eens en start opnieuw op.

Er staat er 1 bij mediabeheerapparaten (nog de oude soundcard) en als ik die verwijder, en reboot, geeft die weer aan dat die wordt gevonden (de oude alsnog).

Heb je die oude driver van die geluidskaart (realtek) ook eerst verwijderd?
(Configuratiescherm --> Software of anders het startmenu).

Daar staat geen driver o.i.d tussen van een of andere geluidskaart (hij is onboard) en die kan hij ook niet vinden als ik het wel wil installeren, want dan moet ik de cd erin doen en die heb ik niet.

en als je de onboard gewoon ff uit zet in apparaat beheer ?:)

Ik snap het niet meer.
Je wilt de Trust installeren neem ik?
Dan zou ik de realtek uit doen in het bios, op disable zetten dus.
Dat is verder goed gegaan toch?

Dan start je opnieuw op en wordt de Trust gevonden als het goed is, en deze kun je installeren met de cd die je daarbij gekregen hebt.
Of begrijp ik het verkeerd?

Nou wat je zegt, klopt allemaal.
Behalve, dat als de realtek uitstaat, wordt er geen Trust gevonden.
En als ik de cd van Trust erin doe,en klik op Install Driver zegt hij dat de soundchip ofzo, niet gevonden wordt, en dus niet kan installeren.

van wat ik er van begrijp is dat ondanks ie uit staat in je bios toch weer geinstalleerd wordt
of begrijp ik het verkeerd :confused:

Nee, dan niet. Als ik hem weer op Enabled zet wel :P
Maar, als hij op Disabled staat, gebeurt er gewoon niets.

Geen Realtek, geen Trust.

Je Realtek kan en is uit, dat is dus okay.

Dat houd in dat de Trust niet wordt herkend (heb ik het goed?)
Probeer deze eens in een ander slot te steken, dat wil nog wel eens helpen.

Er staat er 1 bij mediabeheerapparaten (nog de oude soundcard) en als ik die verwijder, en reboot, geeft die weer aan dat die wordt gevonden (de oude alsnog).
Als je de Realtek uitzet krijg je deze situatie niet meer neem ik aan?
Wat voor trust kaartje is het eigenlijk, toch niet met een Realtek chipset erop? (zou ook toevallig zijn).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan