een nieuwe laptop / brander hoger dan 8 speed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wd1987

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
beste mede forumers

mijn pc gaat de kamer uit ivm ruimte gebrek

nu ben ik opzoek naar een laptop
vanmiddag even in de speciaalzaak in de buurt wezen informeren

wat ik zoek is een laptop met een "snelle" brander
in de winkel kwam ik niet hoger dan 8 speed
maar nu weet ik niet of dit in het algemeen is
of dat hij ze niet heeft

dus nu mijn vraag

bestaan er laptops die sneller dvds schrijven dan 8 speed?

en hoe zit het eventueel met externe branders?

nu doe ik er ongeveer 5 a 6 minuten over
en wil dus liever niet naar 8 speed gaan en zo er 12 min over doen

graag hoor ik van jullie

mvg

Mag ik vragen waarom je dat wilt, is dat je sneller en sneller wilt, het enige?
Wat is nu 6 minuten eigenlijk?

Let erop dat als je super snel wilt gaan branden, er meer fouten op een dvd/cd kunnen komen. En daar ben je dan niet happy mee. Laat het lekker zo op 8x.
Ik brand altijd wanneer ik iets brand, dat op 4x. Doe ik altijd standaard. Want hoe sneller het brand, hoe sneller er fouten op je dvdtje komen.

Als ik wat weg wil schrijven wat goed bewaard moet worden brand ik altijd met 4 speed ook al heb ik de keuze tot 16 (dvd)
alleen al om de reden die femke98 gaf, geeft je ook weer even tijd om de koffie rustig op te drinken.

femke

ik wil gewoon sneller dan 8 speed branden met me laptop als dit mogelijk is

en wil graag ook zelf bepalen of ik op 2 4 8 of 22 wil/moet branden
zoals je had kunnen lezen ben ik in het bezit van een pc en weet ik wel hoe en wat met branden

ik ben gewoon opzoek naar een laptop met een brander met meer dan 8 speed

niet meer en niets minder

dennis

specificaties voor schrijven

cd-r 24x, cd-rw 10x, dvd-r dubbellaags 4x, dvd-r 8x, dvd-rw 6x, dvd+r dubbellaags 4x, dvd+r 8x, dvd+rw 8x, dvd-ram 5x, BD-R 6x, BD-R dubbellaags 4x, BD-RE 2x, BD-RE dubbellaags 2x

zoals vermeld gaat het om dvds schrijven
iedergeval bestanden groter dan 1,5 gig
dan komt deze ook niet hoger als 8 ?!

bedankt voor de reacties
maar mijn vraag gaat over een aankoop voor een nieuwe latop met brander hoger dan 8 speed
en niet hoe ik moet schrijven voor wat en hoe en op welke snelheid

Laatst bewerkt door een moderator:
Het mag wel wat vriendelijker hoor! Ik geef je alleen maar de tip dat minder sneller branden, minder snel fouten oplevert.

Maar hé, als je niets met mijn tip wilt doen, dat mag je dat helemaal zelf weten. Ik dring je niets op, maar je doet voorkomen alsof dat wel zo is.

We proberen iedereen op een zo goed mogelijke manier in onze vrije tijd, te helpen, maar als ik zo'n reactie krijg, dan hoeft het niet meer. Dan mag je het geheel zelf uitzoeken!

femke
je mag mij en iederen helpen

maar aan dit onderwerp heb je 0.0% toegevoegde waarde gehad aangezien mijn vraag en jouw antwoord

ik citeer :

Let erop dat als je super snel wilt gaan branden, er meer fouten op een dvd/cd kunnen komen. En daar ben je dan niet happy mee. Laat het lekker zo op 8x.
Ik brand altijd wanneer ik iets brand, dat op 4x. Doe ik altijd standaard. Want hoe sneller het brand, hoe sneller er fouten op je dvdtje komen.

ik ben opzoek naar een nieuwe laptop die sneller kan schrijven dan 8
en niet opzoek naar informatie op welke snelheid ik het beste kan branden

Nogmaals: Ik geef je alleen maar de tip dat minder sneller branden, minder snel fouten oplevert.

Als je dan op zoek wilt gaan, dan kan je zelf ook via Google winkels en andere info vinden. Ga naar Tweakers en bekijk daar alle laptops die ze daar in de Pricewatch en reviews hebben staan. Zoeken kan je altijd nog zelf, toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan