een nieuwe printer, maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jupi team

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2010
Dag allemaal, ik ben op zoek achter een all in one inkjetprinter. Ik weet echter niet goed welke ik zou nemen. Er is zoveel keuze op de markt dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Aan wat hij dan toch zou moeten voldoen is het volgende, hij zou vanaf een viertal pc's draadloos of via ethernet moeten kunnen printen. Verder hou ik wel van snelheid, dus een printer die een half uur moet opwarmen en koppen reinigen is dus niet aan mij besteed. Daar word ik namelijk nogal zenuwachtig van.
Mijn vrouw wilt dan vantijd ook wel eens een foto uitprinten, dus daar zou de kwaliteit ook wel redelijk van moeten zijn.
Kwaliteit is dus belangrijk, maar van de andere kant heb ik ook geen goesting om er een half maandloon aan te geven.

Iemand dus goeie suggesties?

Alvast bedankt!

ik raad een HP all-in-one photosmart wireles, deze is draadloos te verbinden met de router bij jou thuis, je er ook dingen mee van het internet mee printen kopietje maken kan en je kan ermee scannen.

HP is erg duur met zijn inkt
is 1 kleur op mag je gelijk niet meer printen en nieuwe patroon plaatsen
bij CANON werkt dat anders
meerdere patronen en je haalt echt elke kleur leeg
maar de keuze is aan jou
er is ook nog Epson daar werkt het net als bij Canon

succes met je keuze

Ja, verschillende patronen zijn inderdaad wel een grote luxe. Van Epson heb ik gehoord dat die printers op niet veel trekken. Kan dit kloppen?
Verder had ik gezien dat brother ook apparte inktpatronen heeft, maar is dat merk kwalitatief goed?

Vervelend is ook dat de éne printer wel op beide zijdes gelijk afprint, maar geen snelheid haalt en andersom. Nu ja, al die snelheden en resoluties. Wat is goed, en wat is niet goed?

Ok, heb ondertussen een brother DCP-J715W gekocht. Heb hem geïnstalleerd en ging zonder problemen. Voorlopig is het resultaat zeer goed, nu nog even afwachten hoelang de inktpatronen meegaan....

bijna al die printers doen raar met cartridges, ook epson. cartridge is half vol, print keurig 5 pagina's en de laatste 2 niet omdat apparaat zegt dat de cartridge leeg is. gebeurd bij al die dingen volgens mij. ik zou wel een printerfabrikant willen hebben die ook een fatsoenlijke helpdesk heeft.
ik denk dat je er vanuit moet gaan dat zo'n ding een jaar mee gaat en feitelijk weg gemikt moet worden als de cartridges op zijn.
sorry ben nogal boos op HP op dit moment......

Voorlopig nog niet echt klachten over de brother, print precies wel niet zo snel als dat voorgesteld wordt. Heb hem ook wirelless draaien en alles werkt ook daar zonder problemen.
Tja, van die inktpatronen, ik zal het merken als ze eens op zijn.

Welkom op Helpmij....

Laat dat dan buiten dit topic.:D

Lol, ik zal dan maar niet zagen dat ik boos ben op icidu en linksys. Draadloze adapter van icidu in men netwerk geinstalleerd, netwerk kapot. Firmware van linksys geupdate, nog altijd naar de zak.
Maaaaaar, de printer print nog altijd. :cool:

Ik raad een Epson Stylus SX525WD aan ;). Wifi en dubbelzijdig printen, scheelt ook weer in de papierkosten. Aparte kleurcartridges, dus wanneer er een kleur op is hoef je niet gelijk alle kleuren weg te gooien maar koop je gewoon alleen de kleur die op is. Dat scheelt ook weer in de inktkosten. Voor de rest kan hij goed scannen en ondersteunt hij draadloze 802.11n-technologie, dus snel printen. Voor af en toe een foto uitprinten is hij ook prima geschikt voor. Hij is alleen wel 130 euro. De goedkopere variant, SX425W, kost 80 euro, maar is ook draadloos.

Klinkt op zich wel allemaal heel goed. Maar het enige minpunt aan dien epson is zeker dat hij klinkt als een langstormende trein?

Na mijn brother enkele weken gebruikt te hebben, merk ik toch op dat hij niet echt de snelheid haalt die ik ervan verwacht had. Hij zou een 30 p/m moeten halen, maar daar komt hij op het eerste zicht in de verste verte niet aan. Misschien dat het hem wel lukt met enkel pure tekst. Maar een te lang lijntje ofzo derin, en het is al om zeep.
Iemand die er toch andere ervaringen mee heeft?

ik ben inmiddels om, en ben overgestapt op een laserprinter. all in one, kan dus alles en is bloedsnel. toners zijn wel aan de orijs, maar gaan veeeel langer mee, en bovendien zijn toners gevuld met droge inkt, dus geen leeglopende of uitdrogende cartridges meer. misschien beetje duur in de aanschaf, maar laten we hopen dat het een berg ergernissen gaat schelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan