Een nieuwe Samsung HD154UI formateren in MS-Dos

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacemaster

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hoi,

Ik heb vandaag een nieuwe harde schijf gekocht van samsung (1,5 TB).
Hoe kan ik deze formatteren in MS-Dos, want ik heb er nog geen besturingssysteem opzitten??
Wil er daarna Windows XP met sp2 erop zetten. Is dit besturingssysteem compatible met zo'n grote HD?

gr. Michel.

Waarom formatteren om een besturingssysteem erop te zetten? Opstarten vanaf de Windows install cd/dvd en je krijgt tijdens de setup de mogelijkheid om de schijf in te delen en te formatteren.

Bedankt Crash voor je snelle reactie!

OK, klopt. Heb ik ook gedaan, maar duurde wel maar liefst zo'n 5 uurtjes!!
De achterliggende gedachte was om mijn oude XP incl. alle programma's en instellingen in een keer via Ghost terug te zetten. Daarom wou ik formatteren via MS-Dos, om dan alles ook weer via Ghost in MS-Dos modus terug te zetten.
Ik had geprobeerd te formatteren met partition magic 7, maar die herkent hem helemaal niet en geeft alleen maar foutmeldingen. Later heb ik gezien dat dit programma jammer genoeg maar tot 80 Gb ondersteund.
Welk programma kan men hiervoor wel gebruiken (in zowel ms-dos als xp-modus) en kan deze grootte van HD aan? :confused:

En is ghost 2003 eigenlijk wel geschikt om XP met sp2 over te recoveren? (zie mijn laatste onopgeloste onderwerp van ghost in feb), omdat als ik van hd terug zet altijd een hll.dll foutmelding krijg en als ik van dvd terug zet niet. Maar met terugzetten van dvd heb ik wel eens volume foutmeldingen gehad. Daarom denk ik dat deze versie van ghost misschien wel te oud is.
Wat denken jullie hiervan? :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan