• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost "Een nul weergeven in cellen met een nul waarde"

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

antonl007

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2022
Hallo,

Standaard staat in mijn Excel onder deze optie en geavanceerd "een nul weergeven in cellen met een nul waarde" aangevinkt.

Ik zet hem uit maar daarna lijkt het wel alsof het per werkblad is?

Standaard wil ik van een Excel bestand (waar ze allemaal niet aangevinkt zijn) een kopie maken waarin de kopie ze ook niet zijn aangevinkt maar mij lukt dat niet? Weet iemand waar ik moet zoeken?

groet,
Anton

NB: ik zie idd dat het standaard per werkblad is. Kan ik het niet voor de hele map in 1x uitzetten mbv VBA?

In Thisworkbook-module.
Code:
[COLOR=#000000][FONT=verdana]Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
     ActiveWindow.DisplayZeros = False
 End Sub [/FONT][/COLOR]

Je moet de bladen wel even een voor een activeren.

Of deze in een standaard module en een keer draaien.
Code:
Sub hsv() 
 ThisWorkbook.Sheets.Select
End Sub

Laatst bewerkt:
Ha HSV,

binnen een sub defineer ik als volgt:

Dim Wks As Worksheet
For Each Wks In ThisWorkbook.Worksheets
ThisWorkbook.Sheets.Select
Next Wks

Maar hij hikt steeds over "Thisworkbook.sheets.select en trekt dat niet maar weet niet wat ik fout doe. Als ik een nieuwe map1 maak met 3 blad etc. werkt het als een tierelier.

Ook als ik Sheets("blad1").DisplayZeros = False doe vindt hij dat niet goed (want hij kent waarschijnlijk Displayzeros niet?).

groet,
Anton

Heb je verborgen werkbladen?

Volgens mij Is de ThisWorkbook.Sheets.Select in de for each overbodig,
want nu loopt hij door één voor één door alle sheets en vervolgens selecteert ie alle sheets om ze op False

of je hebt grafiekbladen want die kennen de instelling displayzeros niet idd. alleen worksheets kennen die

Laatst bewerkt:
Inderdaad Roel.
Je geeft sommigen wat codes die ze vervolgens onnodig gaan aanpassen.
Blijft mij altijd een raadsel.

ad 5, klopt
ad 6, thx
ad 7, alle antwoorden worden enorm gewaardeerd, de responsetijden zijn enorm. Als ik jouw oplossing letterlijk toepas werkte het dus niet dus moet ik aan de slag. uiteindelijk na allerlei testjes, voornamelijk door jullie hulp en richting opgelost met:

Sheets("naamblad").Select

zonder een loop e.d.

Thx nogmaals beiden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan