een of twee mobiele telefoons?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Goedemiddag probleenoplossers,

Ik zie niet direct in welk forum mijn vraag zou thuishoren. Ik probeer het dus maar hier, met een knipoog naar de moderator.

Ik ben heel vaak in NL maar ik woon in F. Ik heb twee zeer ouderwetse mobieltjes, éen voor F en éen voor NL, alles in verband met belkosten voor familie e.d . Een gedoe natuurlijk.

Dus zou ik - zo mogelijk - op éen mobiel willen overgaan.

-Dat zou dus een type apparaat moeten zijn dat ik in beide landen zonder overdreven kosten zou moeten kunnen gebruiken (2 simkaartjes?).

- Het zou gemakkelijk zijn als ik de een naar de ander zou kunnen laten doorschakelen. Iemand die mij op mijn F telefoon probeert te bereiken terwijl ik in Nl ben wordt daan naar de NL mobiel doorgeschakeld (en andersom).

- Ik moet dan waarschijnlijk twee providers hebben (zoals nu), waarschijnlijk prepaid (opwaarderen)

Het gaat niet meteen om mobiel internetten, maar om bellen en sms-en. Maar ja - tijden en technieken veranderen.

Het gaat me ook niet direct om merken (hoewel dat handig zou zijn), maar meer of ik het probleem te simpel/ te ingewikkeld/ of juist goed zie en hoe ik het aan moet pakken. Ook meer wat voor typen apparaten voor dat doel geschikt zijn. En wat voor soort abonnementen je dan het beste kunt nemen.

Vandaag de dag zijn er mijns inziens genoeg mensen, die met hetzelfde probleem zitten. Een antwoord daarop kan van meer algemeen belang zijn.

Alvast bedankt

Dirk
 
Hallo dick,

Het is inderdaad mogelijk om twee sim-kaartjes in 1 toestel te doen. Zelf heb ik een tijdje de Fake Iphone gehad en daarmee kon dit prima.
Alleen het nadeel was dat (de naam zegt het al) de iphone een namaak was en dus het toestel zelf niet optimaal werkte.

Je zou een kunnen googlen naar, Dual-sim prepaid. daar staan genoeg sites die dit soort telefoons aanbieden.
Op het moment dan je op je Franse nummer gebeld word krijg je dit ook in je scherm te staan.
Dit geld natuurlijk ook voor het nederlandse nummer.

Dit hier onder is zo'n soort site
http://www.dual-sim.nl/dual-telefoon-c-47.html?page=4&sort=products_sort_order

Voor mezelf geef ik de voorkeur aan Samsumg, omdat deze toestellen mij tot nu toe goed bevallen. (s1 en s2)
Verder durf ik daar geen mening over te geven.

Hopelijk heb je wat aan deze info.

Groeten,
Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan