een of twee mobieltjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Hallo helpers,

Twee vragen:

- Als je een provider hebt in Nederland en een in Frankrijk en je werkt met opwaarderen: kun je dan met éen mobiele telefoon werken door het sim-kaartje om te wisselen als je in het andere land aankomt?

- Hebben providers ook een dienst om bij bellen naar de uitgeschakelde sim over te schakelen naar de andere. Want dat zou werken met éen mobiel pas plezierig maken.

Alvast dank voor jullie antwoord!

Dirk
 
1: Als het goed is wel, wel moet je controleren of je niet in elk half jaar moet opwaarderen/bellen.
2: Wat bedoel je eigenlijk? Dat je 2 simkaarten in je mobiel hebt?
 
Dank AndreazZz! We hebben nu twee (oude) handy's, die dus niet meer zo hand(y)ig werken. Eén voor NL en een voor F. Nu wil mijn echtgenote een Iphone. Best leuk. maar een beetje prijzig om er twee van te hebben, snap je? Dual-sims zijn er ook wel maar die vind ze niet zo blits. En ze wil dan natuurlijk ook in beide landen kunnen internetten, wat met die ouwe mobieltjes niet mogelijk is natuurlijk.
Heb je over dit alles nog diepere gedachten en goede raad?
Groeten van Dirk
 
Als je met prepaid wil gaan internetten buiten WiFi, is je beltegoed zo op, hoor:confused:. Tsja, als je toch een Iphone koopt, dan kan je toch via Skype of Google bellen? Dat kost bijna niets, je moet dan wel nog internet betalen, maar als dat toegangelijk is...
 
Wageffe..... Ja ja, met Skype of Google bellen gaat ook via de mobiel als je binnen internetbereik van je provider bent. Dat is toch juist? Dat zou dus thuis moeten zijn of bij een hotspot, nietwaar? Is dat ook die zgn G-optie die je dan nodig hebt (zoals bijv bij een iPad, als je die buitenshuis wilt gebruiken)?
Sorry, ik gebruik bijna nooit een mobiel en zeg waarschijnlijk domme dingen. Inderdaad kijk ik in verwondering (en vaak zonder veel bewondering) naar al die mensen met de handy aan het oor en denk, dat de evolutie wel snel ertoe zal leiden, dat de eeste baby's met een telecom-oorlel geboren worden!
Dank voor jouw antwoord en hopenlijk het volgende, Dirk
 
Jep, bij de Mac en de IKEA (geloof ik) e.v.a. winkels kan je tegenwoordig gratis gebruik maken van WiFi. En jij bedoelt waarschijnlijk 3G? Dat is internet via satelliet, geloof ik, maar dat is het internet wat iedereen op zijn telefoon heeft, tot je limiet vol is :).
Ik kijk altijd vol verbazing naar mensen die hun (dure) telefoon met twee vingers vasthouden en zo, dat je het merkje van de telefoon kan zien en er zo'n 10 cm tussen de mond en de microfoon zit...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan