Een Overhoorprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helogat

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Ik heb weer eens wat geprogrammeerd, dit keer werd het een overhoorprogramma.

Het is nog niet af, maar het is wel al mogelijk lijsten in te voeren, op te slaan, te overhoren etc.

Een paar opmerkingen:
- Bij de eerste keer opstarten verschijnt een vraag of je het programma al hebt gebruikt, klik hier gewoon op volgende, gezien dit nog geen functie heeft.
-Nog niet alle menu-opties en knoppen werken:
Gebruik om lijsten te maken de grote knop in het startscherm.
Om te openen, bewerken, overhoren o.i.d. het menu (Openen -> op deze computer).

De downloadlink:
http://loksim.helogat.8s.nl/onverhoor.msi

Hoi,
Heb het gedownload, en ik heb wat opmerkingen:

• Je hebt een activeringsschermpje gemaakt met een activeringssleutel. Die doet helemaal niks ofzo, maar het lijkt me niet handig als je een gratis alpha versie vrijgeeft.
  • Waarom een geluidje dat windows maakt bij een popupvenstertje bij het invoeren?
  • En bij het invoeren, kun je het ook met = als scheidingsteken invoeren? En het scheidingsteken (nu een komma) veranderen? (zoals ingevoerd op woordjesleren.nl)
  • Kun je de lijst van methodes ook bewerken?
  • Ligt het aan mij, of kan je nog niet importeren (woorden uit een andere lijst toevoegen)
  • Opslaan als bij het invoerschermpje werkt niet.
  • Verder werken heel weinig van de menu buttons van het begin scherm
  • Bij instellingen werkt opslaan niet
  • De overhoorknop doet het niet.........................
  • Waarom een installer voor zo'n klein programmaatje? Het is juist handig als je het op een usb-stick ofzo kan zetten.
Kortom, er is volgens mij nog een hoop te doen... Maar het is een goed begin. Ik hoop dat dit je een beetje helpt, en dat je doorgaat.

mvg, eeopd

Hoi,
Heb het gedownload, en ik heb wat opmerkingen:

• Je hebt een activeringsschermpje gemaakt met een activeringssleutel. Die doet helemaal niks ofzo, maar het lijkt me niet handig als je een gratis alpha versie vrijgeeft.
    Het was oorspronkelijk de bedoeling dit maar onder een klein groepje te delen, maar op de een of andere manier kwam ik op het idee het maar 'helemaal' vrij te geven. Het activatiescherm werkte ooit eens, maar ik heb nu gewoon in de server ingesteld dat-ie het met elke code doet. Het eigenlijke doel hiervan was ook een registratie/koppeling aan het online-account en gewoon 'het leren maken van de activatie'
  • Waarom een geluidje dat windows maakt bij een popupvenstertje bij het invoeren?
    Die volg ik even niet...
  • En bij het invoeren, kun je het ook met = als scheidingsteken invoeren? En het scheidingsteken (nu een komma) veranderen? (zoals ingevoerd op woordjesleren.nl)
    Die functie is nog niet helemaal af. Maar het is inderdaad geen slecht idee dat de gebruiker dit later zelf kan instellen.
  • Kun je de lijst van methodes ook bewerken?
    Nog niet, maar dat is een zeer goede tip, die waarschijnlijk ook uitgewerkt zal worden
  • Ligt het aan mij, of kan je nog niet importeren (woorden uit een andere lijst toevoegen)
    Dat kan helaas nog niet, misschien wel door het bronbestand met kladblok te openen. Maar die functie moet er zeker nog komen, als ik eerlijk ben.
  • Opslaan als bij het invoerschermpje werkt nog niet.
  • Verder werken heel weinig van de menu buttons van het begin scherm
    Dat klopt, maar die functies, die er zijn, zijn nu in iedergeval op één manier te bereiken
  • Bij instellingen werkt opslaan niet
    Volgens mij wel, je klikt op opslaan, sluit dan handmatig het venster (en start eventueel het programma opnieuw op
  • De overhoorknop doet het niet.........................
    In het startscherm, wel zou hij moeten werken als je op Openen -> Op deze computer -> Overhoren klikt
  • Waarom een installer voor zo'n klein programmaatje? Het is juist handig als je het op een usb-stick ofzo kan zetten.
    Dat heeft ermee te maken, dat .owl bestanden eraan gekoppeld worden. Nu merk je daar misschien nog niet zo veel van, maar als het later mogelijk wordt bestanden ook elders op te slaan, is het geen verkeerde optie. Je kunt ook nu al in Mijn Documenten -> Helogat Onverhoorprogramma een lijst selecteren en dan in het rechtsklik-menu Openen kiezen. Een Over een USB-versie was ik ook na aan het denken...
    Op school gebruik ik overigens een normale map (bijvoorbeeld Downloads->onverhoor) als installatiemap, zodat ik hem overal op het netwerk kan gebruiken, en de anderen er geen last van hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan