een paar problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dragoon

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Halle allemaal
ik ben nieuw hier en na 3 dagen zoeken toch maar de vraag stellen

Ik ben nodig een mogelijkheid om de datum van importeren toe te voegen in een tabel.

Dus als ik gegevens uit een excel sheet importeer moet er een veld met de datum van importeren zelf gegenereerd worden. Is dit mogelijk.

Ook wil ik rapporten nummeren en ook dit lukt me niet. Kunnen jullie hierbij helpen

Ik weet redelijk m'n weg met access maar kan hier niet uitkomen wat ik ook probeer.

met vriendelijke groet

Ik weet je kennis niet met VBA (daar gaat het helemaal makkelijk) maar in een macro kan het ook.
Voer in je macro eerst het import proces uit, laat daarna meteen een update query lopen waarin je de datum tijd bijwerkt.

Nog een tip ivm forum gebruik:
Probeer 1 vraag per topic te plaatsen en gebruik een fatsoenlijke titel waarin je kort je probleem beschrijft. Dat maakt het voor de antwoorders een stuk makkelijker om te bepalen of er kaas in huis is.

Laatst bewerkt:
Wat betreft het tweede deel van je vraag: wat voor soort nummering had je in gedachten? Een ophogend nummer elke keer als je een rapport opvraagt, of een oplopend nummer per groep in een rapport?

Michel

bedankt voor de snelle reacties.

het rapport nummer moet mijn factuurnummer wezen het mooiste zou wezen als dit klantnummer + 001 (laatste 3 oplopend) zou zijn.

Mijn kennis van VBA is nihil maar met een voorbeeld zou ik er uit moeten komen dacht ik.

Verder wilde ik de titel achteraf aanpassen maar bleek dit niet te kunnen excuses daarvoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan