een paar vraagjes ;P

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaaseter

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Hallo, ik heb een paar vraagjes over mijn nieuwe site: www.site-football.com

*1 - Welk programma is het beste en gratis om pagina's te maken (bijv frontpage express)
Ik doe het nu met frontpage.
*2 - Hoe zet ik mijn frontpage pagina's online?
*3 - Ik heb een eigen emailadres van de site gekregen waar ik mijn domein heb geregistreerd (service@site-football.com) maar waar kan ik daarmee inloggen?
Mijn site is nu dus super lelijk, ik weet niet hoe ik het kan veranderen. Maar ik heb dus al wel een aantal pagina's klaar.
*4 - Kun je PHP in frontpage express gebruiken? Zoja, hoe? Zonee, weet iemand een gratis programma waarmee dat wel kan??
*5 - Je moet nu eerst www. invullen om naar de site te gaan, gewoon site-football.com gaat niet. Weet iemand of ik dit kan veranderen?

Sorry maar ik ben een echte beginner op dit gebied :P

Haha kan iemand me helpen? Zou heel fijn zijn :thumb:

Ik denk dat je hier kan inloggen:
https://www.je-eigen-domein.nl/login.php?redir=/member/member.php

en hier kun je alles vinden wat je wilt weten:
http://wiki.je-eigen-domein.nl/doku.php

Heb je wel goed begrepen dat je alleen een domein(de naam) hebt gekocht, en geen plaats om te hosten.

Je zult nog een plek moeten vinden om je bestanden(pagina's) online te zetten en je domein ernaar laten verwijzen.
Welke internetprovider heb je? Grote kans dat die ook een kleine ruimte voor je beschikbaar hebben(gratis).

Hallo, bedankt voor het antwoord!
Ik heb net een hosting pakket van 'Extplorer' gekocht en die heb ik al ontvangen (die heb ik via je-eigen-domein.nl aangevraagd, daar heb ik me domein). Maar, nu is er weer een probleempje... als ik wil uploaden, is er nergens een opslaan knop ofzo. En het wordt niet veranderd op mijn site.

Ik ben al aan het zoeken naar een handleiding ervoor :D

kun je een site geven van je webhost. kan niet direct iets vinden onder Extplorer.

Sorry voor me late reactie, ik zou een mail moeten krijgen asl hier een nieuwe reactie op was maar die heb ik niet gehad dus ik zie het nu pas, sorry! :o

Ik heb de domeinnaam van je-eigen-domein.nl en daar zit ook een host bij, die heet extplorer. Maar daar snap ik dus niet van hoe je het online krijgt :d

Hoi kaaseter,
Die Extplorer is niet de host zelf, maar een programma om online bestanden op de host te zetten.
Het lijkt me vergelijkbaar met een FTP-programma als FilzeZilla Client (alleen heb je dat op je pc staan in plaats van dat je online aan de slag gaat).
In het tabblad "Getting Started" kan je misschien wat tips vinden.

Ik ontdekte ook een screenshot van Extplorer:
Je kunt "Switch to FTP mode", staat rechtsboven.
- Dan krijg je vermoedelijk een linkervenster met de lokale mappen en bestanden van je site, en in een rechtervenster komen de mappen en bestanden die op de server staan.
Meestal is het dan rechtsklikken op een lokaal bestand, en dan de optie "uploaden" om te ... uploaden. :)

Welk programma is het beste en gratis om pagina's te maken (bijv frontpage express). Ik doe het nu met frontpage.
Wegwezen bij Frontpage! :d Is verouderd, en was altijd al slecht.

Kan je php gebruiken?
Ja, als dat op de server is gezet door de provider (zou je in optie-verzameling van je hosting-pakket moeten kunnen zien).
Verder kan je php-regels invoeren in de code-weergave van een html-editor. Om te testen moet je wel eerst de zaak uploaden en via de server bekijken.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hallo, bedankt voor de nuttige reactie! :thumb:

Ik heb nu kompozer gedownload en heb wat pagina's erop gezet. Als ik op 'publish' klik en de gegevens in vul, staat er dat het was gelukt en dat hij online staat.
Maar, dat staat die niet :shocked:

Moet ik eerst nog iets verbinden ofzo? Weet iemand hoe dat kan? :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan