Een paar vragen over geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijhelpenjou

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Hey,

Heb net everest gedownload. Bij geheugen zie ik dat hij400mhz doet maar het zijn geheugen modules van 800mhz hoezo is dat? En hoe kan ik zien of ik dual channel aan heb?

klopt

ddr is dubbel data rate
dus 2x400

effectieve kloksnelheid?

Laatst bewerkt:
dan klopt het dus

bij mij staat dit
ddr400pc3200 latjes
werkelijk200
effect 400

dan klopt het dus

bij mij staat dit
ddr400pc3200 latjes
werkelijk200
effect 400

ok maar hoe weet ik of dual channel aan staat ik heb gelezen dat als je zegmaar 4 van die bankjes hebt die in groepen van 2 staan je een bij die ene bank zetten en een bij die andere maar wel dezelfde kleur. Maar ik heb ook 4 bankjes maar bij mij staat een groep beide dezelfde kleur en die andere groep ook. Ik heb ze nu in de 2 bankjes met dezelfde kleur staan.

volgens mij omdat ie 800 aangeeft geeft dus al aan dat ie dubbel draait.

volgens mij staat het goed

wellicht dat iemand nog kan bevestigen cq tegenspreken??

Laatst bewerkt:
ik weet bijna zeker dat goed staat.

alleen ff een bevestiging zou fijn zijn;)

Klopt gewoon hoor ;), screenie laat ook zien DDR2 - 800 geheugen, dwz Memory op 800 Mhz clock :)

Klopt gewoon hoor ;), screenie laat ook zien DDR2 - 800 geheugen, dwz Memory op 800 Mhz clock :)

Hey bedankt kun je meteen nog een keer helpen ik heb ff een beetje door de topics heen gekeken en toen kwam ik bij bios aan met piepjes problemen. Toen dacht ik ook van hey ik krijg ook 2 korte piepjes. Nou er stond een link van bios site ik heb dus gekeken en die 2 korte piepjes zijn dus geheugen problemen. wat betekend dit??

2 short Memory parity error A memory parity error has occurred in the first 64K of RAM. The RAM IC is probably bad

Want het was ook zo van als ik hem opstart komt er normaal altijd 1 piepje dat is gewoon normaal maar zo'n icter zij tegen mij daarna die 2 korte piepjes dat is gewoon iets.

Laatst bewerkt:
Ik zal even kijken of ik het kan oplossen tot nu toe zaak gesloten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan