Een pagina 'vastzetten' zodat tekst verder loopt op de pagina daarna

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie1304

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2011
Berichten
20
Hey!

Ik heb een vraag.
In een word-document zou ik graag een affiche invoegen. Nu, dat is geen probleem, heb ik gewoon als afbeelding gedaan. Maar deze afbeelding neem natuurlijk een volledige pagina in beslag (een pagina die trouwens ook liggend is i.p.v. het standaard staand; de rest van de pagina's zijn wel staand). Nu is mijn vraag of er misschien een mogelijkheid is om deze pagina met afbeelding (pagina x) als het ware 'vast' te zetten waardoor de tekst die op de pagina voor de afbeelding (pagina x-1) automatisch verder loopt op de pagina na deze afbeelding (pagina x+1)?

Op dit moment schuift deze afbeelding natuurlijk gewoon mee, wanneer ik voor deze afbeelding tekst invoeg. Natuurlijk is het ook een optie om de afbeelding op het einde van het hoofdstuk te zetten, maar het komt beter met de tekst uit om die in het midden van het hoofdstuk te zetten... Heeft iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!!!

Groetjes Rob
 
je kan de afbeelding achter de text doen en de text vervangen door legeruimte (Enter) en bij het afsluiten Ctrl + Enter dan maak je een defenitief einde van de pagina
 
Nee dat is niet wat ik bedoel.
Het probleem is dat ik mijn afbeelding op bv. pagina 7 heb staan. Als ik dan tekst op pagina 6 heb, en ik wil deze aanpassen, dan gaat mijn afbeelding op pagina 7 naar pagina 8. Als ik met een handmatig pagina-einde werk, dan zal ik altijd witruimte hebben.
Het is dus de bedoeling dat mijn tekst gewoon tot op het einde van de pagina loopt, maar in plaats van dan verder op de volgende pagina te lopen, een pagina overslaat en op pagina 8 verder loopt...
 
Ik weet maar één truc, maar misschien is dat wel genoeg :) Als je vóór de pagina met de afbeelding een tekstvak maakt, en ná de pagina met afbeelding ook een tekstvak, dan kun je met de optie <Koppeling maken> de twee tekstvakken aan elkaar koppelen. Als je dan in het eerste tekstvak begint te typen, dan loopt, als dat tekstvak vol is, de tekst door naar het volgende tekstvak. Je moet dan nog wel een keer de cursor uit het tekstvak halen, maar dat is wel te doen...
 
Daar zou het inderdaad mee kunnen lukken... Maar dan zit ik met dat tekstvlak, wat ook niet heel makkelijk is als je meerdere pagina's tekst hebt... Als niemand een andere oplossing kent, kan ik het daar wel mee doen ;-)

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan