Een pagina voor al je video's

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibowts

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Hallo, ik wil een systeem bouwen om mijn video's (flv formaat) op mijn site te laten afspelen. Ik weet niet of dit mogelijk is maar, ik zal het even uitleggen:

Ik maak één pagina, met daarin een voorziene ruimte voor mijn flv video...
die pagina zou bijvoorbeel heten: www.mijndomein.be/Videos.php

dan wil ik op die pagina al mijn video's laten afspelen, dus bijvoorbeeld, bij video 1: www.mijndomein.be/Videos.php?video_id=1

Ben ik duidelijk?

Lijkt me gwn het videobestandje uploaden.
als het ergens anders staat kan je het ook includen ;)

Nee, zo heb je voor 10 video's 10 pagina's nodig. Maar ik heb het over één pagina waarop verschillende video's kunnen worden afgespeeld door selectie...

kan je je vraag beter uitleggen dan?

Je zou het zo kunnen doen:

Print screen nemen van de video, aan deze foto een linkje koppelen dat je linkt naar de video. Zo werken ze met Youtube toch ook? Alleen dan volautomatisch, ik weet niet hoe dat werkt maar zo kan het ook.

Kun je je video's niet gewoon op youtube zetten en ze embedden in je html pagina?

Denk dat dat nog het makkelijkst is.

Je zou het zo kunnen doen:

Print screen nemen van de video, aan deze foto een linkje koppelen dat je linkt naar de video. Zo werken ze met Youtube toch ook? Alleen dan volautomatisch, ik weet niet hoe dat werkt maar zo kan het ook.
Alleen op de pagina's waar ze gebruik maken van html5, en die techniek werkt nog niet in IE. Voor het overige gebruiken ze flash. Ik denk dat Frats inderdaad gelijk heeft en dat de makkelijkste oplossing is om de video's op Youtube of Vimeo o.i.d. te zetten en dan in je eigen pagina te embedden. Zowel Youtube als Vimeo geven je daar de code voor.

Laatst bewerkt:
Volgens mij bedoelt de TS dat hij aan de hand van een query-string (variabele in de url) een video wil weergeven.

Als dat inderdaad het geval is, beantwoord alsjeblieft eerst of dat het geval is, voor we die vraag voor niets beantwoorden ;)

Hoewel nog geen antwoord: ik heb op de plank liggen een één-pagina pagina met daarop 1 player-venstertje, waarin verschillende video's afgedraaid kunnen worden.
Het werkt met javascript en een <iframe>.
  • Dit is de testpagina.
  • Attentie: op deze testpagina zijn alleen de links waar een + achter staat afspeelbaar (onderin ook nog "From Greece/Milise Mou", om te zien hoe het auto-scrollen gaat).
Toelichting en alternatieven staan in deze reactie op het forum (+ de andere reacties in deze draad).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoewel nog geen antwoord: ik heb op de plank liggen een één-pagina pagina met daarop 1 player-venstertje, waarin verschillende video's afgedraaid kunnen worden.
Het werkt met javascript en een <iframe>.
  • Dit is de testpagina.
  • Attentie: op deze testpagina zijn alleen de links waar een + achter staat afspeelbaar (onderin ook nog "From Greece/Milise Mou", om te zien hoe het auto-scrollen gaat).
Toelichting en alternatieven staan in deze reactie op het forum (+ de andere reacties in deze draad).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

ja dit is exact wat ik bedoelde... dank je csshunter
ik zal eens proberen zo een iframe in elkaar te zetten, als het me niet lukt weet ik je te contacteren :d

Ja!
En dan is hier de rechttoe-rechtaan variant met alleen javascript en css, daar was iemand nog niet eerder aan toe gekomen. ;)

Mooi het <iframe> kwijtgeraakt, eenvoudiger te realiseren, en zonder javascript doet ie het ook (dan geen wisselaar, maar alle players onder elkaar, en met bladwijzer er naar toe).
Met vriendelijke groet,
CSShunter

[edit]Voor smallscreens/mobieltjes zal er denkelijk nog wat css bij moeten, maar de basis is er.[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan