Een pakketvraag over Mb/s

Status
Niet open voor verdere reacties.

ASlot

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Ik zou graag willen weten, stel je neemt een pakket "tot x Mb/s download, tot y Mb/s upload"

Wat gebeurt er als je over die x danwel y heen gaat?
Ik bedoel: bij mobiel internet abonnement krijg je dan gewoon een hogere rekening.
Maar bij "gewoon" internet, krijg je dan aan het eind van de maand een extra rekening, of is het dat het gewoon stopt bij de x danwel y en hij gewoon niet sneller gaat?

(Vast een suffe vraag :P)

of is het dat het gewoon stopt bij de x danwel y en hij gewoon niet sneller gaat?< Dit dus
Maar let op met "gewoon" internet dat je kabel het ook support. bij mij levert kpn wel mooi 40mb down en 4 up maar wij hebben adsl2+ (uit mn hoofd) dat betekent dat wij maar 15/1 hebben.. weer goed te pakken gekregen door kpn dus

"tot x Mb/s download" betekend niks anders dan dat de x de maximale snelheid aangeeft.
Daar kun je dus nooit overheen.
De aanbieder kan die snelheid ook niet garanderen, vandaar dat men tot x Mb aanbiedt.

Je stelling over mobiel internet klopt niet helemaal.....
Bij sommige abonnementen ga je alleen terug in snelheid en krijg je geen rekening. Dit heb ik bijvoorbeeld bij T Mobile.....

Verdiep je bij vaste providers eens in de Fair Use Policy die vrijwel alle providers hanteren.

Internet

De term fair use wordt, in een andere betekenis, ook wel gebruikt door internet kabel- en ADSL bedrijven. Bij veel internet abonnementen geldt er een download limiet: gebruikers mogen dan niet meer dan een vastgestelde hoeveelheid gigabytes per maand downloaden. Maar er zijn ook breedbandleveranciers die geen exacte grens stellen. Zij hanteren een fair use policy. Zolang een gebruiker de verbinding normaal gebruikt, wordt er niet ingegrepen. Met auteursrecht heeft deze vorm van 'fair use' niks te maken, men kan in dit geval de term letterlijk vertalen als 'redelijk gebruik' of 'normaal gebruik'.

Bron: Wikipedia

Zit je boven de fair use dan zal je een mail met een waarschuwing ontvangen, veranderd er niks dan zal men je verbinding (tijdelijk) stopzetten.

Dank allemaal, ik snap het, het was zoals ik dacht dus (maar niet zeker wist). Slotje!

Je mag zelf de vraag op opgelost zetten, slotje komt er niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan