een periode afdrukken tussen 2 opgegeven datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaaslievens

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hoi iedereen,

Ik zit met volgend probleempje: ik wil de dagen weergeven tussen een opgegeven begin- en einddatum.

$begindatum=2008-04-23;
$einddatum=2008-04-27;

Wat op het scherm zou moeten weergegeven worden:
2008-04-23
2008-04-24
2008-04-25
2008-04-26
2008-04-27

Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken?

Alvast bedankt!

Klaas

PHP:
if($datum > $begindatum && $datum < $einddatum) {
  //uitvoeren
}
Werkt niet?

Anders haal je met wat functies die - er tussenuit zodat je één reeks getallen overhoudt welke wel goed te vergelijken zal zijn.

Zulke dingen kun je beter met de MySQL-date-functies van PHP doen.

Het is (nog) niet gezegd dat dit uit een database komt.

Zou je ook een voorbeeld kunnen geven van die implementatie SvU? Ik ben wel benieuwd hoe dat er uit gaat zien, heb er nog nooit van gehoord / mee gewerkt. Leren is altijd gezond :)

De data komen niet uit een database! Misschien even wat meer uitleg geven:
Voor mijn werk in de muzieksector moet ik heel regelmatig het plannen van de repetities coördineren. Totnutoe had ik hier een excel-sheet voor, dat ze moesten invullen en terugsturen,maar hierdoor beschik ik niet altijd over de meest recente gegevens. Ik zou dus een systeem willen ontwikkelen om op te nemen in ons intranet.

Als ik een periode beschikbaarheden nodig heb, dan zou ik hen een mail willen sturen, met in de link de start- en einddatum. Via $_GET worden die dan ingelezen, en de tussenliggende data eveneens op het scherm getoond. Na het invullen van de form worden de beschikbaarheden van de muzikant opgeslagen in de database.

Wat ThaDevil suggereerde:
PHP:
if($datum > $begindatum && $datum < $einddatum) { 
  //uitvoeren 
}
daar had ik zelf ook al aan gedacht, maar mijn probleem is dat ik niet goed weet hoe ik met die datum dan moet rekenen, want bv. $datum+1 werkt dus niet...

Iemand een idee? Tx!

Is me intussen gelukt! Heb er een functie voor gemaakt. Ik geef ze hier mee, voor diegenen die ooit eens hetzelfde probleem hebben.

PHP:
function bepaal_periode($begindatum,$einddatum)
	{	$array_begindatum=explode("-",$begindatum);
		$array_einddatum=explode("-",$einddatum);

$start=date('Y-m-d',mktime(0,0,0,$array_begindatum[1],$array_begindatum[2],$array_begindatum[0]));
		$einde=date('Y-m-d',mktime(0,0,0,$array_einddatum[1],$array_einddatum[2],$array_einddatum[0]));

//0=jaar - 1=maand - 2=dag
		$nieuwe_dag=$array_begindatum[2]; 
		do { 	
				$periode[]=date('Y-m-d',mktime(0,0,0,$array_begindatum[1],$nieuwe_dag,$array_begindatum[0]));  $nieuwe_dag=$nieuwe_dag+1; 
				$nieuwe_datum=date('Y-m-d',mktime(0,0,0,$array_begindatum[1],$nieuwe_dag,$array_begindatum[0]));
		   }
		while ( $nieuwe_datum<=$einde);
		return $periode;
	}

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan