een personaliseerde mailing rondsturen met meerdere namen per brief

Status
Niet open voor verdere reacties.

MORIAANTJE

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2010
Ik moet regelmatig een mailing rondsturen aan de leden van onze vereniging. We hebben veel gezinnen als lid. Ik wil dan in mijn mailing in word 2007 1 brief per gezin met daarin de namen van alle leden, dus bijv beste Jeroen, Anneke en Bob en dan pas de 2e brief met beste tim en Karel,

Mijn excel bestand heeft voor elk lid een regel:
Adres 1 - Jeroen
Adres 1 - Anneke
Adres 1 - Bob
Adres 2 - tim
Adres 2 - Karel

De vraag in het kort is dus:
Hoe kan ik hetzelfde veld uit 3 records in 1 brief krijgen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen?

Groetjes,

Moriaantje

Beste MORIAANTJE,
Dit is eigenlijk meer een excel vraag.
Ik begrijp dat je een mail maakt via samenvoegen in Word.
Hiervoor zou je in excel een kolom moeten maken, waarin je zegt dat je de namen van een gezin samenvoegd.
Dus:
=Tekst.samenvoegen(cel Jeroen;", ";cel Anneke; enz. afsluiten met )
De : ", " tussen geeft de komma aan tussen de namen.
Succes
Bas.

Bas geeft al een goede oplossing. Nadeel is alleen dat als je maar twee namen in het gezin hebt, dat er toch komma's en spaties komen als er maar 2 namen in het gezin voorkomen. Tevens wil je voor de laatste naam van het gezin een EN hebben staan.

Die spaties zijn niet zo erg, maar die komma's zouden een volgende aanhef kunnen geven:
Beste Tim, Karel, en, ,

ik zou inderdaad een extra kolom maken.
En bij de hoofdpersoon van dat gezin een aanhef intypen. Dan heb je het zelf in de hand wat je er in zet.

Vervolgens samenvoegen voegen op de kolom met die aanhef en binnen Word een query toepassen, dat je alleen samenvoegt met rijdn waarvoor geldt dat de kolom met "aanhef" gevuld is.

Misschien is een andere oplossing, alle adressen een rij te geven (dat is dan één record) en vervolgens een extra kolom met "leden" waar de voornamen van het gezin worden weergegeven.

Succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan