Een poort open zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Voor het programma 1Password.com moet een poort opengezet worden, maar hoe doe je dat?

Met Vriendelijke Groet
Dukkel

In je modem/router of firewall....
Waar waar heeft je password manager dat voor nodig?

Waar blijkt dat je dit moet doen?

Laatst bewerkt:
Hallo Aar

Ik heb er weinig of geen verstand van , maar dit kwam ik tegen

Poort 2021-05-24.png

Ik hoop dat jij er wel uit kan komen, en misschien nog een beetje wijsheid kan overdragen.

Gebruik je dan een firewall vóór je netwerk?
En dan heb ik het niet over een consumenten-modem.

Laatst bewerkt:
Hallo Aar

Ik weet de strekking niet van het bericht, waarin staat dat poort 443 toegevoegd dient te worden

Plus Accounts op 1Password.com moet toegevoegd worden aan de witte lijst (volgens bovenstaand bericht)

Maar hoe doe ik dat?

Nu kan ik in ieder geval niet op 1Password.com komen.

Laatst bewerkt:
Geef dan antwoord op mijn vorige vraag. Zit je op een bedrijfsnetwerk? En waarmee en hoe kan je niet verbinden?

Geef even wat meer informatie.

Laatst bewerkt:
Hallo Aar

Nee, ik zit niet op een bedrijfsnetwerk, ik ben gewoon maar een particuliertje, dat op het ogenblik in de problemen zit, die niet bij z'n wachtwoorden kan.

Normaal in een netwerk op een consumentenlijntje moet het gewoon werken.

Inderdaad.
Tenslotte bereik je Helpmij ook over HTTPS.

Kijk even hier naar.

443 staat al open - zeker weten !
anders kon je zelfs niet op het forum want 443 is gewoon HTTPS

Bedankt DigiCafee

Maar wat is dan de rede dat ik niet op 1Password.com kom?

Er werd in het bericht van 1Pasword.com toch duidelijk gezegd dat poort 443 opengezet moest worden en
dat er 3 Accounts bij name genoemd moesten worden om op 1Password.com te komen.
te weten:

1Password.com
1Passwordservices.com
1Passwordusercontent.com

Ik heb nu op alle 3 die accounts toegang (volgens mijn Firewall) maar ik kan nog steeds niet op 1Password.com komen.

Hallo Edmoor

Ik heb daar een eigen pagina, waarnaar ik door verwezen wordt. En daar kom (kwam) ik niet op.

Want hoe het komt, mag Joost weten, maar ik heb die poort open gezet en die 3x Accounts toegang gegeven en

nu kan ik er op komen.

Wat een wazig verhaal weer....snap er geen hout van...
ik heb die poort open gezet
Hoe dan..?
In een consumenten-router / die van je provider, staat deze altijd open omdat deze nodig is voor HTTPS ( 443 - TCP - HTTPS: HyperText Transfer Protocol over TLS/SSL )...

Laatst bewerkt:
Zou toch de instellingen nog eens nalopen. Kan nu zomaar zijn dat je eigen netwerk open staat voor de rest van de wereld.

Beetje vreemd dat je iets aan moet passen om bij je wachtwoorden site te kunnen komen. Al die diensten zijn juist gebouwd rond gebruiksgemak en in de regel hoef je er niks voor aan te passen op je netwerk.

Ik zou toch eens kijken wat er met je netwerk aan de hand is, want tenslotte gaat het om je wachtwoorden en dit gedrag is wel vreemd.

Bedankt Senso,
Hier had ik wat aan, ik heb die poort 443 open kunnen zetten en die Accounts toegang kunnen geven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Scapheap,

Lees in bericht#3 dat 1Password aanbeveelt om poort 443 open te zetten en toegang te verlenen tot de 3 opgegeven Accounts.

Meer weet ik er ook niet van, daarmee begon ik in bericht#1 en bericht#3.

En als het een warrig bericht is, mijn excuses. Maar een warrig bericht kun je verwachten als je er geen verstand van hebt.

Aan U als giga Senior is het om ons "leken" te helpen.

En als U het warrig vindt en er zelf problemen mee heeft om hulp te bieden, zit U waarschijnlijk niet helemaal op de juiste plaats.

Hoi Scapheap,

In triest dat mensen tegenwoordig zo snel het nodig vinden uit te halen en na te trappen ... Het is gewoon een feit dat 443 ALTIJD openstaat, anders kan je gewoon niet surfen. En ik begrijp dus dat Scrapheap daar graag wat meer uitleg over zou krijgen, ik zat ook op je antwoord te wachten. Maar dan negeer je de vraag, en komt er geen antwoord. Dus valt het niet te snappen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan