Een printernetwerk opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaasprofeet

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
84
Het spijt me als dit het verkeerde forum is, maar ik weet niet waar ik het anders moet zetten. Maar goed,

Hallo,


Hoe zet ik een printernetwerk op en wat heb ik daar voor nodig.

Ik bedoel dan een netwerkje om met 2 (misschien 3) computers op 1 printer te printen.


Alvast bedankt
 
Als de printer een netwerkaansluiting heeft dan kan je hem aan de router verbinden. Anders kan je de printer aan 1 pc hangen en de anderen over het netwerk via deze pc laten printen. Nadeel is dat die ene PC dan wel aan moet staan

Ron
 
En hoe zie ik of de printer een netwerk aansluiting heeft?
(bedankt voor de hulp trouwens)
 
Zit er een aansluiting voor een netwerkstekkertje op? Wat staat er in het manual? Welke printer is het?

Ron
 
Zie hier voor het manual.
De printer kan niet in een netwerk gehangen worden. Verbinden met één van de computers en dan de printer delen.

Ron
 
Een optie zou mss ook zijn om de printer aan te sluiten op 1 pc, en op 1 ontvanger (eventueel met een hub indien je printer hiervoor niet genoeg aansluitingen heeft, maar bijvoorbeeld pc op parallel en ontvanger op usb zou gaan) en de overige computers uitrusten met sticks (bluetooth voor draadloos bijvoorbeeld) die kunnen communiceren met de ontvanger. Werkt hier perfect en de pc die bij de printer staat hoeft dus niet steeds per se aan te staan. Draadloos te traag?
Dan kan je nog kiezen voor deze optie + printer delen. Printen via pc voor als die pc aanstaat en als die pc uitstaat draadloos printen bijvoorbeeld.
 
start, configuratiescherm, (printers en andere) hardware, printers en faxapparaten, rechtermuisknop op betreffende printer, delen...
 
bedankt, maar dat wil hij niet.

Hij zegt dat de inkomende printeropdracht gestuurd moet worden vanaf een computer met een account en w8woord voor deze computer... hoe doe ik dat 0.o
 
Staan je computers wel goed met elkaar in een netwerk?

En anders toch draadloos printen?
 
Ach laat maar, m'n broertje en zusje vinden zelf wel een oplossing als het zo moeilijk moet, die computer waar de printer aan hangt is vista misschien werkt dat tegen?
 
Je kan ook nog een printserver kopen. klein apparaatje waarmee je (bijna) alle printers op het netwerk kan gooien. Vraag ernaar in een pc winkel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan