Een probleem met 8gb ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

Undenth

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2011
Hooi helpmij forum,

Ik heb een probleempje met mijn nieuwe sandy bridge systeem.
Ik heb 2x Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333 Kit met 7-7-20, Dus in totaal 8gb.
Met het programma speccy kan je duidelijk 8GB zien.

Maar bij windows taakbeheer zie je maar 4gb.

De pc is wel een paar keer opgestart met 8gb bij het taakbeheer.

Voor speccs van de pc kan je het screenshot zien van speccy.

Help,

Met vriendelijke groet,

Marlon

OS = Windowx 7 PRO x64

De bios zegt dus de ene keer 4gb en de andere keer 8gb

Plaatje van windows boot met 8gb werkend

Laatst bewerkt:
Alle slots zijn vol het zijn 4x 2gb sticks en 2x dual channel en deze zitten in de goede slots.

Ja ik dacht ook even dat het om 2 reepjes van 4 ging... :)
2x 2van2 dus (net als ik).
Als je die op de voorgeschreven manier in de voorgeschreven slots hebt gestopt moet het goed gaan.
Omdat je pc de ene keer 4G herkent en de andere keer 8G lijkt het er op dat er ergens een "slecht contact" is?
Je zou kunnen proberen de reepjes voorzichtig te verwijderen en op de juiste manier (denk om statische elektriciteit! gebruik een polsbandje!) weer helemaal in de slots te drukken.

ASUS P8P67 LGA-1155 - http://www.dvhardware.net/review/59932

Memory
***Hyper DIMM support is subject to the physical characteristics of individual CPUs. Some hyper DIMMs only support one DIMM per channel. Please refer to Memory QVL for details.
****Refer to www.asus.com or this user manual for the Memory QVL (Qualified Vendors Lists).

http://benchmarkreviews.com/index.p...sk=view&id=677&Itemid=69&limit=1&limitstart=6
Some hyper DIMMs only support one DIMM per channel. Please refer to Memory QVL for details.

Alle slots zijn vol het zijn 4x 2gb sticks en 2x dual channel en deze zitten in de goede slots.
Je hebt de identieke modules van de ene kit in de zwarte slots geplaatst en daarna de identieke modules van de tweede kit in de blauwe slots ?
Zie in Speccy géén Dual-Channel vermeld staan én 499Mhz ! :confused:

4 x DIMM, max. 32GB*, DDR3 2200(O.C.)**/2133(O.C.)/1866(O.C.)/1600/1333/1066 MHz, non-ECC, un-buffered memory
Dual channel memory architecture !
Supports Intel Extreme Memory Profile (XMP)

Laatst bewerkt:
IDD speccy zegt @499Mhz wat vreemd is want waneer ik in mijn bios kijk staat er DDR @1333 Mhz 1,65volt

Ik denk dat ik maar contact op ga nemen met alternate aangezien als ik zelf ga knutselen de garantie eraf gaat.

ik denk dat speccy niet 100% accuraat is na de release van sandy bridge want ik heb niet de K versie

Harstikke bedankt

Laatst bewerkt:
???
Je hebt de identieke modules van de ene kit in de zwarte slots geplaatst en daarna de identieke modules van de tweede kit in de blauwe slots ?

!!! Memory

***Hyper DIMM support is subject to the physical characteristics of individual CPUs. Some hyper
DIMMs only support one DIMM per channel. Please refer to Memory QVL for details.

****Refer to www.asus.com or this user manual for the Memory QVL (Qualified Vendors Lists).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan