een probleem met externe harde schijf medion 1 tb p83779 md 90210 HD drive go

Status
Niet open voor verdere reacties.

marriette

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2014
Screenshot 2014-01-22 18.38.48.jpgToestel is ingeplugd en zou volgens de handleiding moeten werken zonde partites te maken en te formateren.
Op apparaten en printers vind ik het terug en zegt de pc mij dat het perfeckt werkt.Evenwel kan ik niets kopieren laat staan een back up maken...Rechts klikken helpt niet ik vind daar het toestel niet terug...Ik zou graag het volume ( 1 tb ) verdelen in twee en de helft gebruiken om fotos ..films..en videos op te slaan en zo de pc te ontlasten de andere helft om een gewone back up te maken van de ps eventueel met besturingspogramma win 7. O ja ik ben een leek op pc gebied maar zou toch graag geholpen worden..Iemand ? Alvast bedankt.Ps Het mag ook via team vieuwer....:)

Laatst bewerkt:
Probeer eens rechtermuisknop op die van 931,51 GB, dan kan je partities maken, en een schijfletter geven. Of is dat ook niet mogelijk? Ik wil wel mee kijken via teamviewer, maar dat kan ik pas na 17.00 uur.

Screenshot 2014-01-23 09.19.15.jpg:thumb:Neen dat lukt dus niet .....en ja voor vanavond ten zij het al zou opgelost zijn bedankt voor de reactie....

Nee ik bedoel als je naar managment console gaat ( apparaatbeheer) (of rechtermuisknop op deze computer > manage (beheren) en dan ga je naar managment console. En dan rechtermuisknop, dus niet bovenstaande afbeelding, die je als laatst heb toegevoegd.

Kan je hem wel zien onder de C schijf?

:evil[/] Neen dus rechts klikken krijg ik (zie afbeelding ) en links op MIJN COMPUTER alleen maar mijn harde schijf en mijn dvd station maar dat is normaal denk ik dan...

Bijlagen

• Screenshot 2014-01-23 10.32.52.jpg
    Screenshot 2014-01-23 10.32.52.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Wacht wat ik bedoel leg ik even stap voor stap uit, wat dan ook verholpen kan worden.

- ga naar start
- klik met je rechtermuisknop op Mijn computer
- klik beheren (manage = engels) aan
- Dan ga je naar schijfbeheer
- en klik je met je rechtermuisknop op die (schijf 1 ) maar dan >> 931.51 gb
- en dan komt er een venstertje met partitioneren of verkleinen en wat dergelijks.
- Klik dan op volume verkleinen of iets dergelijks ( zet hieronder in een antwoord maar wat er allemaal staat, want weet niet even precies wat er allemaal staat)

Dan kan je gaan partitioneren en een schijfletter aan toevoegen, dat doen we in de volgende stap.

Via een andere weg toch hier aan geraakt zou het opslagvolumes of schijfstation zijn dat ik moet aanklikken ????Screenshot 2014-01-23 11.12.43.jpg:thumb:

even bij alle 2 kijken en dan als je er op dubbel klikt, kan je ook stuurprogramma's installeren. Jouw allereerste afbeelding, daar moet je eigenlijk weer heen, om partities te maken.

Als alles weg mag / er nu nog niets op staat:
Start Schijfbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc
Maak het scherm maximaal groot.
Doe wat bossers zegt in posting #2. Anders, als er al een partitie op staat (let op: Alle gegevens worden verwijderd!) eerst rechtsklikken op de huidige partitie en die verwijderen en daarna 2 nieuwe partities maken conform wat bossers zegt.

Tijs.

Als je inderdaad die 931,51 partitie nu rechtsgeklikt hebt en Verwijderen gekozen, dan is dat inderdaad wat ik bedoel met "(let op: Alle gegevens worden verwijderd!)".
Dus die actie alleen uitvoeren als je er nu nog niets op hebt gezet óf wat er nu opstaat niet relevant is.

Tijs.

:)Yes!!!!! Yes !!!!! We CAN !!!!:p Het is gelukt ...Hartelijk dank Bossers en Tijs voor jullie tussenkomst......En hier het bewijs;Screenshot 2014-01-23 13.53.16.jpg:d
Dank jullie wel hoor....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan