Een process pauzeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLScotty

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Hallo,

Ik heb een probleem, Als ik een spel genaamd maplestory opstart, start er een programma op, HackShield. Dit heeft bepaalde threads, ik probeer nu deze threads te pauzeren, zodat het spel niet meer beveiligd is, maar hoe kan ik dit precies doen, ik moet eerst de handdle naar de thread zoeken, of msischien meerdere threads??? en vervolgens : suspendThread gebruiken?

Ik weet het niet , maar misschien zoiets, graag hulp

alvast bedankt

Hallo,

Ik heb een probleem, Als ik een spel genaamd maplestory opstart, start er een programma op, HackShield. Dit heeft bepaalde threads, ik probeer nu deze threads te pauzeren, zodat het spel niet meer beveiligd is, maar hoe kan ik dit precies doen, ik moet eerst de handdle naar de thread zoeken, of msischien meerdere threads??? en vervolgens : suspendThread gebruiken?

Wellicht is het eenvoudiger om er gewoon voor te zorgen dat HackShield niet gestart wordt. (al kan het natuurlijk ook zo zijn dat je de executable op meerdere plekken zal moeten patchen omdat er een bepaalde response van HackShield verwacht wordt)

daar dacht ik ook aan, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen

Als je nog helemaal geen ervaring hebt met rce/assembly dan zal je gewoon met de basis moeten beginnen.
Je zal dus vertrouwd moeten raken met het programmeren in Assembly, aangezien dit vaak de enige manier is
waarop je de source code te zien krijgt. (met IDA Pro en de Hex Rays decompiler is het vaak ook mogelijk
om een redelijk goede vertaling in C te krijgen - zie http://www.hex-rays.com/decompiler.shtml voor wat
voorbeelden)

heb wel dit
http://forum.gamedeception.net/showthread.php?t=18628

maar ik dacht zelf dat pauzeren wel makkelijker zal zijn:)

Vaak kan je iets op meerdere manieren oplossen. Ik zou er gewoon mee aan de slag gaan en kijken hoe ver je komt.
(En zelfs al lukt het je niet meteen, alles wat je leert is mooi meegenomen. Het duiken in andermans code is niet
altijd even makkelijk, en al helemaal niet wanneer ze beveiligingen hebben ingebouwd. Meestal probeer ik zo'n programma
dan na een bepaalde tijd nog een keer, al wil dat niet altijd helpen. Soms kom ik dat nog steeds even ver :()

ik kan wel een beetje met ASM en vooral AA coden, sinds dat voor maplestory hacks de basis is,

maar ik hoorde van iemand dat
For bypass "hook the HS creation APIs and you win

hmm, misschien is dat wel beter O_o heb je daar misschien ervaring mee, een begin voor mij? iets waar ik op kan bouwen?

EDIT: heb je misschien msn?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan