Een programma door 2 besturingssystemen gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Hallo,

Ik heb op mijn computer 2 besturingssystemen Windows 8 en 7. Ik wil graag alle de programma's graag op een harde schijf installeren zodat ik die door beide besturingssystemen kan gebruiken, maar dat lukt niet voor alle programma's zoals Photoshop... Bij de meeste oude programma's lukt het wel om de programma's door beide besturingssystemen te gebruiken.
Wat ik hierboven geschreven heb niet duidelijk is bekijk dan deze FOTO.PNG

PS: Voordat ik deze plan ga uitvoeren ga ik beide besturingssystemen opnieuw installeren (schone installatie).

Bedankt

gebruik voor de besturingssystemen een eigen partitie
Vervolgens voor de programma's nog een derde partitie

Laat vervolgens de programma's bij beide besturingssystemen op exact dezelfde plaats installeren.

bv. Win-7 = C:
Win-8 = D:
Programma's = E:

vervolgens laat je photoshop zowel onder W7 als onder W8 installeren in E:\photoshop

Je moet de programma's dus wel 2x installeren.

Neemt dat dan geen extra plaats?
Bijvoorbeeld Photoshop is 2-3 gb en als ik ze dan nog een keer op de zelfde locatie installeer word dan geen 4-6 gb?
Ik denk het niet maar het is mogelijk.

En weet je zeker dat het gaat werken? Want ander installeer ik mijn windows voor niets.

Ok, ja, dat werkt op die manier goed. In principe is het niet echt noodzakelijk om een aparte partitie voor de programma's aan te maken, maar in praktijk is het wel handig (bv. als je een van de besturingssystemen moet herinstalleren).

Overigens zal er bijna altijd een deel van de software op de systeemschijf geinstalleerd moeten worden, dus daar moet je ruimte voor reserveren.

Behalve dat zal de totale gebruikte ruimte zo goed als gelijk blijven, maar door verschillen in besturingssystemen is een zekere toeneming mogelijk.

Anders is dat bij verschil in bit-versies, een 64bits besturingssysteem, plus 64bits software, zal wat extra ruimte innemen, op zowel de systeem- als de software-partities.

Bedankt, harde schijf ruimte is geen probleem want ik heb zo 950 gb beschikbaar.
Beide systemen zijn 64 bit. Ik weet dat er voor elke besturingssysteem registerkeys zijn die wat ruimte innemen maar dat is niet zoveel.
Bedankt voor julllie hulp, ik zal als ik klaar ben eens laten weten hoe het gegaan is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan