Een query als filter toepassen bij het maken van een zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

eline1

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2005
Ik heb me net aangemeld bij dit forum en heb nu al een vraag. Ik ben een beginner in het gebruik van access. Ik ben bezig met het maken van een zoekfunctie op een formulier. Hiervoor heb ik een apart zoekformulier gemaakt met een veld zoekcriterium. Bovendien heb ik een query gemaakt die de juiste records filters. Nu weet ik alleen niet hoe ik in het zoekscherm op basis van de query de juiste records kan selecteren. Het volgende heb ik gedaan: ik heb een opdrachtknop gemaakt met de macro "formulier openen". Hierbij heb ik bij het veld Filternaam mijn query gezet. Ik krijg de melding: Microsoft Jet-database-Enigine kan het object [QryFilter] niet vinden. Zorg ervoor dat het object bestaat en dat u de naam en het pad correct heeft gespeld. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Eline

Ik neem aan dat de query die je hebt gemaak ook de naam "QryFilter" heeft?

In de query verwijs je als het goed is naar het veld "zoekcriterium" op je formulier. Dit werkt alleen als het formulier open is. Test je query eens op het moment dat het formulier open staat. Werkt dat?

Grtz,

Het klopt dat ik de query die ik heb gemaakt ook de naam 'Qryfilter" heeft. De Query werkt op het moment dat ik mijn formulier heb geopend, alleen mijn zoek formulier werkt niet. Ik weet niet hoe ik in het zoekscherm de query kan activeren zodat ik door middel van een druk op de knop hier de geselecteerde records kan zien.

Groetjes,
Eline.

Als je het met een macro wilt doen: Maak een macro en kies daar de actie "Requery" of "Ververs?" (weet niet precies hoe het in NL is ;))

Grtz,

Bedankt voor je tip! Hij werkt. Ik heb een opdrachtknop gemaakt die de volgende macro activeert:
- open formulier (dit maal zonder direct de selectiequery toe te passen)
- alle records weergeven
- filter toepassen.

Nu krijg ik geen rare melding meer. Nogmaals bedankt.

Groeten,
Eline:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan