een record op verschillende plaatsen in een form zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Office versie
miDer
Het is moeilijk om te omschrijven wat de bedoeling is.
Ik heb een tabel met b.v. 20 geselecteerde namen. In het voorbeeld A t/m t
Deze namen wil ik in een Form tonen maar op de volgende wijze (zie bijlage.)
Zoals je kan zien moeten de namen (hier de letters) op basis van een query in het form geplaatst worden.
Het aantal namen kan steeds verschillend zijn. De uitslag komt dan bij de naam(letter te staan)
wie kan mij een beetje op weg helpen?
Sytse:oWedstrijd.jpg

Dit is in Access bijna onmogelijk, en zeker niet met een query. Dus waarom je denkt dat dit op basis van een query kan, is mij een klein raadsel. Maar om een tipje van de sluier op te lichten: hoe ziet je tabellenstructuur er uit?

een record op verschillende plaatsen in een form zetten

Mijn tabel is gewoon een tabel met Id, naam, selectie(waar/onwaar)
Na de selectie op waar wordt is er een query met Rnd([Id]) waardoor er een random volgorde is.
De dan Rnd geselecteerden moeten dan in een overzicht zoals in de bijlage komen.
Dit overzicht is een wedstrijd samenstelling waarbij de 1e 2 samenspelen tegen de volgende twee enz
De volgorde voor elke wedstrijd is dat ze maar 1 keer mogen samen spelen. Zo moeten er drie wedstrijden worden samengesteld.
In Excel is dit gerealiseerbaar.
Alleen voor elk aantal wordt dan een werkblad gemaakt. Dit zijn dan zeker 50 werkbladen waarbij elk werkblad verschillend is.
Vandaar mijn poging om te kijken of dit in Access te realiseren is.
Ik sta open voor elke suggestie om dit op de een of andere wijze te realiseren.

Sytse

Je hebt het alleen maar over een tabel met deelnemers; ik mis nog een tabel waarin je het schema op wilt slaan, en hoe je dat denkt te doen? Excel is hier vele malen geschikter voor als Access, juist omdat je je niet hoeft te houden aan record conventies.

Het schema hoeft niet opgesslagen te worden uitprinten is voldoende.
Maar je brengt me toch op een idee.
Vanuit de query verschillende nieuwe tabellen aanmaken en die dan in subvensters tonen.
Ga ik proberen.
Bedankt, ik ga verder hiermee aan de slag
Sytse

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan