een record printen met RAPPORTEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freek Bachman

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Hulpvaardige mensen,

Is het mogelijk om via een bepaalde weg een record te printen terwijl je in die record bezig bent. Ik heb al wel een actiebutton gemaakt met "afdruk huidige kaart"maar als ik die dus gebruik gaat ACCESS alle kaarten printen en ik hoef alleen maar deze te printen. Het is wel mogelijk via een query en dan een kaartnummer o.i.d. in te geven maar ik wil het direct doen vanuit deze record. (met een RAPPORT welke je al hebt gemaakt)

In VBA staat nu

Private Sub Afspraak_printen_Click()
On Error GoTo Err_Afspraak_printen_Click

Dim stDocName As String

stDocName = "Afspraak printen"
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview

Exit_Afspraak_printen_Click:
Exit Sub

Err_Afspraak_printen_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Afspraak_printen_Click

End Sub

Wat moet ik aanpassen om alleen de huidige record te laten printen??????

Hoi,

Ervan uitgaande dat je rapport gebaseerd hebt op een query en niet op een tabel:
In je query neem je op bij criteria in het veld kaartnummer:

Code:
 =Forms!frm_Kaart!Kaartnummer

Waarbij frm_kaart de naam is van het formulier is waarin je bezig bent en Kaartnummer het nummer van de kaart (duh), even wijzigen naar je eigen benamingen dus.

Als je de query goed invoert, hoef je de VBA onder de knop niet te veranderen :)

Succes,

Zqwiqly.

Dat lukt dus niet met deze code. Ik heb het al gedaan op deze manier (dat je dus een uniek kaartnummer moet ingeven maar dat wil ik dus nu net NIET. Ik wil dat je door een knop in te drukken direct naar het afdrukken gaat van een rapport van deze huidige kaart

Maar ik neem aan dat elke kaart wel iets (recordnummer, kaartnummer, weet ik het) unieks heeft? Dat unieke gebruik je dan in je query.

Succes,

Zqwiqly.

Ps. Denk dat wat extra cursussen Access niet verkeerd zou zijn.... No offence, maar is je db goed genormaliseerd?

De DB is genormaliseerd.
Maar de oplossing die jij geeft heb ik zelf ook al werkend maar ik wil het eenvoudiger proberen op te lossen. That's the issue.

Maar in ieder geval bedankt voor deze oplossing

Hoi,

Eenvoudiger kan toch niet? Query gebaseerd op het huidige record, rapport gebaseerd op de query, en op het formulier een knop die direct het rapport opent.

Of begrijp ik nu iets niet van je probleem?

Groet,

Zqwiqly

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan