een register sleutel toevoegen aan het register via een .reg bestand lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig om een .reg bestand te maken die een sleutel toevoegt aan
het register. Het gaat om deze regel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

naam van sleutel: test
en de type: REG_SZ

dus eigenlijk nog een rode ab met een .reg file maken
asdfasdfadsf.jpg
zoals u op de screenshot kunt zien staan er 5 REG_SZ sleutels
ik wil dus nog een toevoegen via een .reg bestand en niet handmatig in te voeren.
Ik hoop dat u het snapt.

Mvg,

codGmer

Maak een bestand met extensie .reg en de volgende inhoud. Zelf aanpassen aan je wensen

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"test"="HierJeTekst.exe"

Andere mogelijkheid is géén gebruik te maken van een .reg bestand maar gebruik te maken van het reg.exe commando, te gebruiken rechtstreeks via het Uitvoeren vakje in Windows of bijv. in een .bat of .cmd batch-file of een snelkoppeling:

Wordt dan:
reg.exe add HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v "test" /d "jouwtekst.exe" /f

Tijs.

Bedankt voor de snelle reacties :D
Het gebruik van reg.exe commando werkte.
Bedankt:thumb:

Helaas loop ik nu tegen een probleem op.
ik heb een virtual basic script gemaakt

Set WshShell = WScript.CreateObject ("WScript.Shell")
WshShell.Run ("bestand"), 1

en dan opent die script het bestand wat u me heeft gezegt
reg.exe add HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v "Mbam" /d "Microsoft script.vbs" /f

maar dan staat er toegang geweigerd, en als ik op de reg.exe commando klik (dus niet het virtual basic script) dan doet hij het wel:shocked: Hier een screentje van de error

Laatst bewerkt:
Er zijn in visual basic (ook) andere manieren om in de registry te schrijven. Gebruik díe. Bijv. analoog aan (gevonden in Google via: registry vbs): deze link

Verder moet je je ook afvragen of het script wel de Administrator-rechten van de oproeper overneemt, want het schrijven in HKLM is voorbehouden aan Administrator-rechtenhouders (of installatieprogramma's die met dergelijke rechten werken).
Als ik de link volg die ik hierboven gegeven heb draait het script onder 'te lage rechten', vandaar dat de volgende regel er waarschijnlijk in staat:
Set oReg=GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" &_
strComputer & "\root\default:StdRegProv")

zodat de rechten van de aanroeper worden overgenomen. [Ik speculeer hier een beetje, want ik programmeer niet in VBS.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw antwoord:thumb:

Ik heb wat gerommelt met mijn VBS, en nu werkt het wel.
Bedankt voor de code :D

mvg,

codGmer

Graag gedaan.

Wil je nog even je vraag op opgelost zetten? Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Hallo,

Ik zit nog met wat problemen met mijn reg key toevoegen..
Ik wil dat mijn .exe bestand
elke keer als ik mijn pc opstart meeopstart (op de achtergrond)
en dat gaat als er een reg bestand is aangemaakt in:
toch? als dit correct is hoe maak ik dan bij de setup voor het installeren
van mijn programma ook een reg key word toegevoegt in:

ik heb al geprobeerd met wat u zei (reg.exe commando) maar dan staat er toegang
geweigerd, en een .bat bestand kun je niet automatisch als administrator laten uitvoeren
(dus administrator rechten opvragen, UAC dus) ik probeerde het al met vb maar dat lukte ook niet.. de meeste programma's voegen automatisch een reg key aan het register bij het installeren zonder rechten op te vragen (UAC).
Mijn vraag is: hoe maak ik dit?

Naast dat ik het antwoord niet weet vind ik dat je nu te ver van je originele vraag af gaat staan.

Wat mij betreft zet je de huidige vraag alsnog op opgelost en stel je je nieuwe programmeer-/installatievraag in de Visual Basic sectie.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan