Een richtigs verkeer bij gedeelde documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

PdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Ik heb twee computers via een router aan ADSL hangen welke elkaar ""zien"" en probeer nu een mobiele PC in dit thuisnetwerk op te nemen. Op alle drie gebruik ik Windows XP volledig up to date en heb de firewall van McaFee uitgeschakeld evenals de interne XP firewalls. De beide PC's hebben gedeelde files en een gezamelijke printer en ik wil dat het mobiel deze files kan bereiken en ook de printer kan gebruikent.

Ik heb nu op de mobiele PC net als bij de andere PC's bestanden delen aangezet en dan kan ik niet bij de andere PC's de gedeelde files zien. Maar wel Internetten wat via dezelfde
router gaat ( 4 poorten SpeedTouch ) Het vreemde is dat ik wel van de PC's in de mobiele gedeelde files kan kijken en daar ook files in kan plaatsen maar niet andersom!

Als ik andere computers zoeken in het netwerk op de mobiele computer aanklik komen deze direct tevoorschijn. Alleen als ik dan dubbelklik op een gevonden computer krijg ik de foutmelding dat ik geen machtiging heb en dat ik de netwerkbeheerder om toestemming moet vragen. Dus aan één kant vanuit de PC's werkt het goed maar kan dus niet bij de printer of bij de files op de PC's komen van het mobiele ding. De netwerknaam is de standaard MSHOME. Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd ?

Heb je misschien een goede tip voor mij?

en op alle pc's gebruik je dezelfde naam en wachtwoord.

Priner delen

Heb geen wachtwoorden of gebruikers namen - slechts een gebruiker - welke ook een naam heeft - op een PC en die is ook de beheerder.. Gastaccounts niet in gebruik.
Dus als XP start zie je de naam is het startblok met daaronder de gebruikelijke functies als programma en configuratiescherm etc.. dus geen inlog procedure of iets
De PC hebben wel een unieke naam als zolder en Intel en het netwerk is gewoon de standaard MSHOME. vrendelijke groet, Peter

Staan op die mobiele pc de services wel gestart en automatisch?

Bestanden delen aangezet met een verbinding maken?

Windows firewall daarna voorgoed de das omgedaan in de services?
(Als je al een firewall hebt lopen moet je nooit WF er naast hebben)

Controleer in de verkenner Extra/mapopties/weergave of eenvoudig delen van bestanden aan staat.

Gedeelde documenten alleen in een richting.

Ben weer aan de gang gegaan met behulp van de gestelde vragen. Begonnen met het
opnieuw opzetten van het MSHOME netwerk Gewoon de wizard opnieuw laten lopen
om de vragen en antwoorden een op een te vergelijken. Alleen niet de diskette in de
diverse systemen gedaan. Daarna de McAfee firewall op ": Alles Toestaan " gezet
In een eerder geval had ik de software gestopt.... Het Icoontje verdween dan ook in de rechter onderhoek naast de Klok, zal ik maar zeggen - Toen via het Configuratiescherm naar Netwerk en InternetNet verbindingen en daar de Icon Firewall aangeklikt - Deze
stond op de PC weer aan !! Hoe is mij een raadsel maar weer uitgezet. Beide systemen
mobiel en Pc - Niet opnieuw gestart omdat dan de McAfee weer zou opstarten enzo.
En U raad het : de boel wordt nu ook gezien vanuit de mobiele computer. Ik heb het idee
dat het komt door de McAfee maar heb dat niet verder uitgeprobeerd. Hopelijk helpt de
bovenstaande beschrijving anderen ook een beetje met soortgelijke problemen Het zit hem dus in de firewalls... is mijn conlusie ( en verwonder mij over het eigen leven van
de MsFirewall - welke ik echt niet gebruik in verband met de McAfee spullen maar toch weer aanstond. met vriendelijke groet en dank voor de bijdragen, Peter

Zodra je een netwerkverbinding maakt met Windows kies je voor delen van bestanden. Zodra je dit doet komt de Windows Firewall ook weer in actie. 't Is maar een weet. :)
Als je ooit weer 'contact-problemen' hebt zal je als eerste naar de service moeten gaan om WF te controleren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan