• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een rij een kleur geven aan de hand van datum controle en cel inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

01giraffe

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Goedenavond,

Na Heel wat avonden prutsen en proberen, heb ik het het voor een gedeelte werkend. ik zal eerst mijn idee uitleggen.

voor de administratie van een loterij moet een bij houden welke boekje ik uit geef aan wie en wanneer deze weer ingeleverd worden, en dit moet allemaal weer voor bij een uiterste datum ingeleverd en afgerond moet zijn.

ik heb nu dus in de speciale opmaak de volgende formule gebruikt: =ALS($D$6<=$D$7;$H$10="") waarmee ik dus eigenlijk zeg, =ALS(uiterste inleverdatum kleiner of gelijk is aan de huidige datum; en datum boekje/geld ingeleverd is leeg) dan kleurt A10 t/m K10 oranje.

Aantekening 2019-10-01 222500.jpg

Nu werkt dit opzich wel, alleen wat ik nu nog wil is dat hij alleen oranje kleurt als er ook daadwerkelijk een lotnummer in is gevuld. alle lege regels moeten dus niet verkleuren

kunnen jullie mij aan dit laatste zetje helpen?

ik heb het excel bestand nog bijgevoegd, mocht mijn uitleg niet duidelijk genoeg zijn.

groeten,

Marcel

Bijlagen

Laatst bewerkt:
zo dan?

in voorwaardelijke opmaak moet je geen als gebruiken

Jaa top dat was het laatste zetje bedankt het toe voegen van de EN functie ipv ALS En dan $E10<>"" toevoegen is de oplossing

De formule is nu dus: =EN($E10<>"",$D$7>=$D$6,$H10="")

Bedankt voor je snelle reactie!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan