Hallo mensen van het forum!
Ik heb 2 werkbladen. Één met de data die ik krijg van een programma en een werkblad met de gekopieerde data van werkblad één.
In werkblad 1 zit een rij die datum+tijd is. Deze kopieer ik naar blad 2. Maar ik wil de datum+tijd alleen tijd hebben, dit lukt me wel, maar
de tijd moet een integer worden. Dit lukt me bijna. Wat er dus fout gaat is dat de tijd bijv. 12:00 omgezet wordt naar 00:00..
Dit zou gewoon 12:00 moeten blijven in mijn ogen!
Ik gebruik deze macro:
Ik zit in duitsland op stage, dus vandaar de rare namen en dingen.
Ook gebruik ik een duitse excel versie. Dus ik probeerde ook i.p.v "Int" de duitse versie "GANZZAHL".
Maar dit levert mij de fout op: Sub of functie niet gedefinieert.
Zie het bestand hieronder voor meer info!
Het gaat om de macro: phokki.
Bij voor baat dank!:thumb:
p.s Ik ben geen expert in Excel, ben meer van het knippen en plakken van het internet en me eigen ding van maken, dan zelf alles typen omdat ik verreweg geen verstand van heb! Uitleg zou dus fijn zijn.
Ik heb 2 werkbladen. Één met de data die ik krijg van een programma en een werkblad met de gekopieerde data van werkblad één.
In werkblad 1 zit een rij die datum+tijd is. Deze kopieer ik naar blad 2. Maar ik wil de datum+tijd alleen tijd hebben, dit lukt me wel, maar
de tijd moet een integer worden. Dit lukt me bijna. Wat er dus fout gaat is dat de tijd bijv. 12:00 omgezet wordt naar 00:00..
Dit zou gewoon 12:00 moeten blijven in mijn ogen!
Ik gebruik deze macro:
PHP:
Sub phokki()
Dim cl As Range
With Sheets("opdaten")
Range(.Cells(1, 5), .Cells(Rows.Count, 5).End(xlUp)).Copy Sheets("Tabelle1").Cells(1, 3).Resize(.Rows.Count)
For Each cl In Sheets("Tabelle1").Range("C1:C" & Sheets("Tabelle1").Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row)
cl = Int(cl)
Next
End With
End Sub
Ik zit in duitsland op stage, dus vandaar de rare namen en dingen.
Ook gebruik ik een duitse excel versie. Dus ik probeerde ook i.p.v "Int" de duitse versie "GANZZAHL".
Maar dit levert mij de fout op: Sub of functie niet gedefinieert.
Zie het bestand hieronder voor meer info!
Het gaat om de macro: phokki.
Bij voor baat dank!:thumb:
p.s Ik ben geen expert in Excel, ben meer van het knippen en plakken van het internet en me eigen ding van maken, dan zelf alles typen omdat ik verreweg geen verstand van heb! Uitleg zou dus fijn zijn.
Bijlagen
Laatst bewerkt: