Een samengesteld document maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekie01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2015
Beste lezer,

Ik heb een vraag.
Ik werk met Word 2013 en nu wil ik graag een voorbrief van een offerte maken en deze gebruiken als sjabloon met hierin de mogelijkheid om producten te kiezen, waarna alleen deze keuzes te zien in de brief. Het zou fijn zijn als bij de keuzes enkel de producten te zien zijn en wanneer deze zijn toegevoegd in het document er automatisch de productomschrijving wordt toegevoegd.

Het lijkt me dat dit zoiets moeten kunnen, ik heb al gekeken in het forum en ben bezig geweest in de besturingselementen. Ik moet toegeven dat ik helemaal niet thuis ben in het maken van formulieren, dus dat ik maar wat aan het proberen ben, dan weten waar ik mee bezig ben :confused:

Er is al eerder een vraag over gesteld: "Vanuit hoofddocument een samengesteld document maken" van 2011, maar hier staat helaas niet bij hoe het opgelost is.

Is er iemand die me hiermee kan helpen?
Ik zal een brief van hoe het er ongeveer uit gaat zien toevoegen.

Alvast hartelijk dank!!

Groetjes Monique.

Bijlagen

Dit lijkt mij typisch een klusje voor een samenvoeging. Daarbij maak je dan een standaarddocument aan dat je koppelt met een gegevensbestand. Enige probleem hierbij ligt in de hoeveelheid gegevens die je wilt inlezen. NOrmaal gesproken maakt een samenvoeging één document per rij, en jij heb waarschijnlijk een Excel bestand waarin dan meerdere rijen voorkomen omdat je meerdere artikelen hebt. Maar ook daar is nog wel een mouw aan te passen.
Overigens is Word hier bepaald niet geschikt voor; dit soort documenten is bij uitstek het domein van Access. Daarin draai je zo'n lijst fluitend met je ogen dicht uit :).

Michel, bedankt voor je snelle reactie!!

Access ook op de pc gevonden :D ... Nog nooit mee gewerkt, dus thanks voor de link met handleiding.
Ik ga weer puzzelen!

Hou het, zeker als je de klus een beetje snel wilt kunnen uitvoeren, in eerste instantie simpel. Maak dus een tabel Klanten, een tabel Artikelen, een tabel Offerte en een tabel OfferteDetails. Daarmee moet je een eind kunnen komen. Om het gewenste document te genereren heb je dan een rapport nodig op basis van de tabellen Offertes en OfferteDetails. Voor verdere vragen hebben we uiteraard het Access forum ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan