EEN scherm afdruk verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Geachte forum leden
Ik gebruik office word 2007 Als ik een printscreen heb gemaakt en ik plak deze in een document wil ik deze verplaatsen
en dan gebruik ik tekst terugloop en kies ik voor tekst
En kon ik het kader mooi zetten waar ik wilde maar nu gaat dat ineens niet meer hij verspring steeds als ik hem loslaat
Vroeger kon ik hem mooi verplaatsen maar nu gaat hij steeds naar een andere plaats wat zou dat kunnen zijn
Waarschijnlijk een instelling in word ??
e de waele

Hallo, Probeer even mee te denken. Is het mogelijk dat je die printscreen eerst opslaat als jpg of bmp. Geef het een naam, zet het bijvoorbeeld op het bureaublad.

Plak het dan in word.

En of probeer deze te plakken zoals je normaal doet. Ga met de cursor achter de foto staan. Geef dan een Shift Enter in plaats van een Enter en type dan je tekst.

Laatst bewerkt:
Als je de prt-scr hebt geplaatst in Word en je klikt 1x op de afbeelding (je selecteert dus de afb.), vervolgens klik je rechts en kies je uit het menu, "Tekstterugloop" (bijv.) de optie : "Contour", dan sleep je de prt-scr overal naartoe waar jij 'm wil hebben.

Dit geldt voor élke afb. al dan niet vanuit bestand ingevoegd en / of rechtstreeks vanuit het wekgeheugen middels prt-scr gemaakt.

Laatst bewerkt:
Ik heb contour gebruikt maar dat werkt ook niet steeds verspringt hij iets dus dat was nooit
Ik denk dat het een instelling is in word
e de waele

Insert eerst een tekstvak en plaats daar je afbeelding in.
Het tekstvak kan je wel neerzetten waar je wilt.

Dat zou best wel kunnen maar dit is nooit zo geweest ik heb dit al jaren zo gedaan dus dat is iets ???
Trouwens ik heb nog een oude laptop staan en die heeft dit niet dus het moet aan word liggen maar waar aan ???
ede waele

Als jij een afb. plaatst op een pagina zoals ik adviseerde en je kiest vervolgens ook in hetzelfde menuutje waarin je ook de 'teksterugloop' selecteerde om "Contour'' te kiezen, dan lees je als laatste menu-optie op de onderste regel "Meer indelingsopties". Als je die opent dan zie je links een optie om het "Anker' te vergendelen. Zet dat vinkje maar eens en typ dan maar tekst naast, boven, onder je figuur. Het figuur gaat dan écht nergens meer heen.

Maar dat bedoel ik niet
Ik heb het geprobeerd maar dat werkt niet
IK plak de foto in het document dan staat deze mooi van boven op het document
ik ga dan naar tekst terugloop en ik kies dan voor contour en dan verspringt mijn afbeelding al een stuk naar boven
En als ik deze dan weer op een juiste plaats wil zetten dan verspring hij telkens weer
vroegen kon ik meerdere fotos mooi naast elkaar zetten dit gaat nu niet meer
e de waele

Je hébt het anker geplaatst en desondanks verspringt de afbeelding?

Laatst bewerkt:
Ja ik heb het Vierkantje aangevinkt en er is niets veranderd hij blijft terug springen
Ik zoek het toch in de instellingen van word ik heb op mijn oude laptop nog eens gekeken en daar werkt het prima
Trouwens om mijn laptop die ik nu gebruik was vroeger ook alles goed??
Bestaat er niets iets om word terug te zetten in de fabrieks gegevens of zo iets
e de waele

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je eigenlijk met vroeger.

"Vroeger kon ik hem mooi verplaatsen maar nu gaat hij steeds naar een andere plaats wat zou dat kunnen zijn
Waarschijnlijk een instelling in word".

Wat is vroeger. T
oen het nog .doc was en nu bij voorbeeld .docx is of zoiets. Dus opmaak/opslag verschilletjes

Hoe oud is dat document. Het is slechts een idee he.
:D Of ben ik aan het raaskallen. Wie het weet mag het zeggen. :D

Want met al de aangedragen oplossingen moet het toch zeker te doen zijn. ;)

Volgens mij heeft TS last van een bekend euvel van Word, want ik herken het verschijnsel wel degelijk. Overigens heeft het verschijnsel weinig te maken met hoe je de tekstomloop instelt, want ik heb het met verschillende soorten Tekstterugloop. Zodra je iets doet (met slepen) springt de afbeelding bijna altijd naar de rand van de pagina. Dàt aspect legt TS een beetje knullig uit, maar ik vermoed dat hij dat bedoelt.

De (voor zover ik heb ontdekt) enige manier om de afbeelding op de juiste plaats te krijgen, is in het menu <Grootte en Positie> dan de exacte maten in te typen, dan blijft de afbeelding wél staan waar je hem hebben wilt. Het gebeurt overigens niet altijd, zal TS ook wel weten, maar op de een of andere manier zijn er afbeeldingen die gewoon niet normaal te verplaatsen zijn. Wat mij betreft zet Microsof daar eens wat mensen op, i.p.v. met 12000 man wéér een nieuwe werkbalk te fabriceren! En het verschijnsel is ook niet beperkt tot 2007, want ik had er al in 2003 last van, en nu ook nin 2010/2013.

Houd de ALT-toets eens ingedrukt als je sleept. Gebeurt het dan nog steeds?

Geachte forum leden
Het probleem is opgelost Ik heb word terug gezet op zijn fabrieks instelling daarna terug opgestart en de zaak was ok
Iedereen zeker heel veel dank voor jullie meedenken en de aandacht in deze
voor wat vroeger betreft dat was nu zondag nog goed ?? het document was pas nieuw
Ik zet de vraag als opgelost allemaal bedankt nog
e de waele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan