Een setup maken voor mijn .exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelpElec

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Beste allemaal,

Ik wil van m'n project een setup maken (.msi). In New Project kies ik Setup and Deployment, daarna Visual Studio Installer en uiteindelijk Setup Project. M'n DLL's , config en een te gebruiken .jpg heb ik in de System Folder gezet en m'n .exe in de Application Folder. Echter staat alles na de setup bij elkaar in één folder. Hoe kan ik dit oplossen?
Daarnaast wil ik op de Desktop een shortcut naar de exe zetten. Het lijkt echter of je enkel een shortcut naar de Application Folder kunt maken. Is dit mogelijk?

Bij voorbaat dank,

Geert

Is het niet mogelijk om naar die exe te gaan in de map. Rechtermuisknop en vervolgens op snelkoppeling te klikken. Vervolgens deze op je bureaublad te zetten?

Ja dat zou kunnen, maar wil eigenlijk een complete setup maken, zodat als deze gebruikt wordt er niks meer hoeft te gebeuren. Dat er een shortcut op het bureaublad staat en wellicht in het startmenu. Maar ik ben nog helemaal nieuw met het maken van een setup.
Ben er achter dat alle relevante files, zoals de .dll's en te gebruiken ini's bijvoorbeeld in de Application Folder moeten komen te staan. Het enige wat ik dus nog moet weten is, hoe kun je een shortcut maken naar de .exe?

Dus wat je dus wil is een snelkoppeling hierbij wordt het programma geinstalleerd? en misschien nog een mooi berichtje erbij dat het programma geinstalleerd wordt?

Nou, wat ik dus wil is dat als iemand de setup gebruikt, dat er dan een map in Program Files komt te staan met daarin alle relevante files van mijn gemaakte project, en dat er dan een shortcut van de .exe van mijn project op het bureaublad komt te staan.
Bedankt!

Deze vraag gaat over C# en ik maak gebruik van Visual Studio 2010.

lijkt mij dat als je de files elke keer relevant wil houden en je setup naar een andere pc moet gaan dit via het netwerk bijgehouden moet worden. anders zijn die projecten echt niet meer relevant

Nee als er iets verandert, maak ik een nieuwe versie en dus een nieuwe setup. Het blifjt niet via een netwerk up-to-date.

kijk dat wou ik even duidelijk hebben omdat je zei dat hij relevant moest blijven ik zal eens kijken wat ik in mijn mars heb

Het zelf in C# te maken:

HTML:
Assuming that you have added an setup project to your application. (That you
have done Action Add Project output),

Than in the left frame the *application folder* is the selected one and in
that folder is the "Primary Output", (Don't ask me why here is chosen
"Primary Output", I absolutely don't understand that).

Than you right click on the created "primary output" in the pane and tell to
create a shortcut
From that you change the name to your program name, you set the
properties and drag that one to the window that normally is by default open
File Stystem on the left "User Desktop". (In advance you can set an icon and
set other properties of that shortcut).
You do this again however than drag it to the folder User's Program menu
in the left.

Don't forget without selecting anything to open the properties (if you
select something you get the wrong properties)

More confusing are some other properties select the setup project (header)
in the solution explorer *do not right click*, choose the properties
windows. Than you find one of the best hidden properties of VS2002/2003

Maar zoals Edmoor al zegt, er zijn apparte programma's die installers van je C# programma maken.
Hier zijn er nog een paar te vinden: http://alternativeto.net/software/inno-setup/

Hier zitten functies als desktop snelkoppeling en startmenu snelkoppelingen standaard in.

Ik zou voor zoiets kiezen!

gr Joost

Ja de setup van Visual Studio is niet ideaal, niet erg uitgebreid, maar het kan er wel mee als je het kent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan