• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een sheet die te kort is...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

clubje

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2008
Hallo,

even het probleem even kort geschetst: hoe los je het probleem op dat een excel-file eindig is?

het zit zo: ik heb DAGEN gezwoegd om een excel-sheet te maken die ik nodig heb om te doen wat ik wil doen (ben allerminst een excel-kenner). Ik heb zo'n 300-tal observaties, en met elke observatie moet ik hetzelfde doen. Ik heb dan een excel-sheet gemaakt die hiervoor kan dienen, en dan dacht ik van alles te selecteren en 'door te trekken' naar rechts (je weet wel, zodat in alle andere cellen het analoge gebeurt als in het geselecteerde). Toen kwam ik tot de spijtige constatie dat een excel-sheet eindig is! Wat een domper! Ik kan maar 35 observaties oplossen op die manier.
Dat is wel een probleem want ik moet enkele vrij ingewikkelde kerncijfers halen uit al deze observaties samen; als ik die observaties spreid over meerdere excel-bestanden kan ik dit niet meer. Hoe los ik dit op?

Ik zal vanavond het bestand eens uploaden (nu zit ik op een openbare pc) zodat jullie het zelf kunnen zien.
Concreet: cel A1 tot en met G258 is voor één observatie. Dan heb ik dit doorgetrokken naar rechts maar plots kon ik niet meer verder
Nadat alle observaties in de sheet zouden staan ging ik helemaal rechts nog een aantal kolommen zetten met statistische cijfers voortkomende uit alle observaties, die dan samen met de gegevens onderaan de sheet (die je nu al kan zien) mijn gezochte cijfers zouden leveren.

Ik hoop dat mijn probleem wat duidelijk is.

Heeft iemand een oplossing of tips want dit is uiterst vervelend

alvast bedankt

grtz
clubje

(dus vanavond zet ik de sheet online)

ps. ik weet dat in de hoogte een excel-sheet langer is dan in de breedte, maar nog zou het allicht te kort zijn voor mij

Laatst bewerkt:
Observaties verdelen meerder werkbladen is wellicht een oplossing?

Ron

Beste clubje,

Excel 2003 kent 256 kolommen en 65.536 rijen.
Heb je er meer nodig, dan zul je moeten uitwijken naar Access, of naar Excel 2007.
Of inderdaad zoals Ron suggereert, je observaties verdelen over meerdere tabbladen.
Overigens kun je in Excel gebruik maken van de mogelijkheid tot draaitabellen op een externe datasource > access tabel, of een query in access op die tabel. Mits een dimensie niet meer dan 8.000 members heeft. Of je moet weer werken met Excel 2007 :-)

Groeten,
Richard

Observaties verdelen meerder werkbladen is wellicht een oplossing?

Ron

ja daar had ik natuurlijk ook al aan gedacht; maar het is een statistische studie die ik maak met ingewikkelde berekeningen. Het is moeilijk om uit te leggen maar verschillende sheets gebruiken is geen optie :(

Beste clubje,

Excel 2003 kent 256 kolommen en 65.536 rijen.
Heb je er meer nodig, dan zul je moeten uitwijken naar Access, of naar Excel 2007.
Of inderdaad zoals Ron suggereert, je observaties verdelen over meerdere tabbladen.
Overigens kun je in Excel gebruik maken van de mogelijkheid tot draaitabellen op een externe datasource > access tabel, of een query in access op die tabel. Mits een dimensie niet meer dan 8.000 members heeft. Of je moet weer werken met Excel 2007 :-)

Groeten,
Richard

thx!

office 2007, hoeveel kolommen heeft die dan? Ik denk dat ik er zo'n 2200 nodig heb...
heb spijtig genoeg geen geld voor office 2007 te kopen :( maar misschien iemand zoeken die het op zijn pc heeft staan en enkele dagen bij hem intrekken

thx!

office 2007, hoeveel kolommen heeft die dan? Ik denk dat ik er zo'n 2200 nodig heb...
heb spijtig genoeg geen geld voor office 2007 te kopen :( maar misschien iemand zoeken die het op zijn pc heeft staan en enkele dagen bij hem intrekken

die heeft 16384, dat zijn er al heel wat hoor :)
Maar als je zoveel kolommen ook werkelijk vult met data krijg je wel grote bestanden. Zorg dan voor efficiente formules of alles gaat vierkant draaien.

Een computer maakt toch nooit fouten?

Laatst bewerkt:
nee, dat woord ken ik niet :-)
Maar wel een mooie vernederlandsing van Performance.

clubje,
Het is wel niet netjes om de helpers hier en op het Office forum te laten antwoorden op dezelfde vraag.

Laatst bewerkt:
Alles kan toch op 1 sheet ?!
Een sheet bestaat uit 16.777.216 cellen, oftewel 256 * 256 * 256.
Aangezien elke observatie 256 regels en slechts 7 kolommen kost, kan je makkelijk 3 lijsten maken met elk 100 observaties en slechts 21 kolommen in totaal.

Als je alle relevante cellen benoemd kan je ook het overzicht houden.
Ja, het bestand is groot, maar ik zie het probleem verder niet zo.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

is dat van dezelfde site ofzo?
Het is gewoon omdat het dringend is, het is namelijk in verband met mijn eindwerk aan de universiteit. Aangezien ik Belg ben, ben ik niet vertrouwd met deze fora en wist niet hoe druk ze bezocht werden. Het heeft niets te maken met antwoorden willen dubbel checken door een gebrek aan vertrouwen :)

Jij laat vrijwillige helpers dubbel werk doen, dat is het. Je nodigt daarmee helpers niet echt uit om jouw vragen te beantwoorden... Dringend of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan