Een sidebar mee laten scrollen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naughtygirl

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Op een website probeer ik een sidebar mee te laten scrollen, zodat deze altijd zichtbaar is. Alleen ik krijg dit niet voor elkaar.
Ik heb een voorbeeld gevonden op:
http://kitchen.net-perspective.com/sf-example-3.html

Maar als ik de code overneem, en de namen van mijn sidebar invul, gebeurt er niks. Ook heb ik de .js bestanden ingevoegd. Hij schopt echter wel wat dingen in de war, na het invoegen van de javascript.
De website is gemaakt in WordPress.

Wie kan mij helpen?

Wat is het id van het object dat je wilt volgen?

Dit moet je hier invullen op de plaats waar in de voorbeeld code #example staat. LETOP! Je moet de # wel laten staan!!

Wat is het id van het object dat je wilt volgen?

Dit moet je hier invullen op de plaats waar in de voorbeeld code #example staat. LETOP! Je moet de # wel laten staan!!

Het ID van het object dat moet volgen is #sidebar-wrap. Dat heb ik idd ook ingevuld op de plaats van #example
Hij doet vervolgens niks, ja wat andere onderdelen in de war schoppen als, de fotoslider en facebook widget.

Ik heb 'm werkend gekregen. Ik had de .js bestanden verkeerd toegevoegd. Ik had deze bestanden eerst moeten 'registreren' in een ander bestand. Alleen nu dient zich een ander probleempje aan. De sidebar begint te vroeg met scrollen en hij gaat over mijn footer gedeelte heen. Hij moet in zijn 'container' blijven.
We kan mij hierbij helpen?

Ik heb de volgende script daarvoor gebruikt:
Code:
$(function() {
            var offset = $("#sidebar-wrap").offset();
            var topPadding = 5;
            $(window).scroll(function() {
                if ($(window).scrollTop() > offset.top) {
                    $("#sidebar-wrap").stop().animate({
                        marginTop: $(window).scrollTop() - offset.top + topPadding
                    });
                } else {
                    $("#sidebar-wrap").stop().animate({
                        marginTop: 0
                    });
                };
            });
        });

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug