• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een simpele excle zoek vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter glass
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

glass

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2004
Jongens,

Welke functie moet ik gebruiken voor volgende:

In kolom A staan 1000 getallen (dus duzend rijen)

In kolom B staan er 300 (dus driehondred rijen)

Als de waarde van bijvoorbeeld B7 te vinden is in kolom A geef dan het gevonden getal anders zeg dat je hem in Kolom A niet hebt gevonden!

Voor profs onder jullie is dit een fluitje van een cent. Wei o wie help me ?

Dit is een mogelijkheid:

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B1;$A$1:$A$1000;;0));"nee";B1)

---

Dit is nog een andere:

=ALS(OF(B1=$A$1:$A$1000);B1;"niet gevonden")

Deze moet je wel ingeven als een Matrix-formule, dus niet gewoon met Enter, maar met CTRL+SHIFT+ENTER.

Laatst bewerkt:
Vreemd die tweede functie geeft maar twee getallen gelijk terwijl ik zeker weet dat er veel meer dan 2 gelijk zijn!

Ik dacht ik maag de kolommen via eigenschappen alemaal getal maar dit heeft niet kunnen helpen.

Iemand nog ideeen ?

Laatst bewerkt:
Ok dit probleem krijgt een andere staartje. Ondank dat ik in a kolom getallen (eigenschappen kolom type getal) heb blijkt het dat excel ze niet als getallen ziet! Dit zie ik omdat ie ze bij het verbreden van kolom niet rechts uitlijnt!

Weet iemand een reden waarom excel getallen ondanks dat ik celeigenschappen op getal heb gezet toch als tekst ziet ?

dat is een aparte eigenschap van Excel, eigenlijk moet je ze opnieuw invoeren nadat je de eigenschappen van de cellen hebt gewijzigd naar "Getal". Tenmiste, dat heb ik al verschillende keren ondervonden, kreeg het ook niet voor elkaar om de getal-teksten anders om te zetten naar getallen.

Misschien dat er toch ergens iets voor is, maar dan niet bij mij...

Je andere probleem:
Hij moet dus zoeken naar alle getallen die gelijk zijn aan bijv. B7 en dat dan aangeven ofzo...?

Pas in de kolom ernaast anders de WAARDE()-functie toe op de getallen. Deze functie maakt van getallen opgeslaan als tekst 'echte' getallen. Werkt iets sneller dan alles opnieuw invoeren... ;)

Om ze om te zetten naar een getal.
Tik in een lege niet gebruikte cel 1.
Druk op Ctrl+C.
Markeer kolom A en kies plakken speciaal, vermenigvuldigen en klik op OK.
Getallen worden nu ook als echt getal gezien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan