Een site scannen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarionF

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Hallo,

Iemand die op een forum zit beweert dat hij van uit huis via zijn pc een forum kan "scannen"? Op die manier kon hij zien dat iemand gebruik maaktje van 12 IP adressen. Mijn vraag is of dit echt kan? Dus niet of iemand met 12 IP adressen op een forum kan zitten, maar of men zomaar een site of forum kan "scannen".

Volgens mij kan normaal gesproken alleen de beheerder van het forum zoiets zien. Het lijkt me anders vrij onwaarschijnlijk.

@Sauria, bedankt voor je antwoordt, deze persoon is beslist geen beheerder! Het lijkt mij trouwens ook onwaarschijnlijk hoor, maar die persoon zit nu een aantal mensen op dat forum een beetje angst aan te jagen, vandaar mijn vraag. Dus misschien nog iemand?

Tenzij hij op de een of andere manier beheerdersrechten heeft van de webserver waar het forum op zit, kan hij NIET zien welke IP adressen allemaal verbinding hebben met de webserver.

@Florijn, kan je mij dat met zekerheid zeggen? Want dan wil ik in dat forum een bericht plaatsen om bij de forumers hun angst weg te nemen. Dus er is ook geen één of ander duister progje wat dit kan doen? Alvast bedankt voor jullie snelle reacties....top!:thumb:

Je moet toch redelijk veel verstand van hacken hebben om ongeoorloofd zoiets voor elkaar te krijgen. Hier bestaan geen standaard programmatjes voor die het zo even voor elkaar krijgen.
En als iemand dat dan ook werkelijk kan zal die eerder een algemeen bericht achterlaten dat de site gehacked is dan mensen op het forum angst aan te jagen.

@Sauria, dat lijkt mij ook en heb ook al een bericht geplaatst dat het niet mogelijk is. Zou toch te gek zijn dat elke simpele ziel via een 'scanner' even een site kan doorlichten! En dat is het trouwens hoor, een simpele, edoch zielig gast die zich een beetje belachelijk zit te maken in mijn ogen. Maar bedankt voor jullie reactie, dat sterkt me toch in mijn eigen mening. Ik laat de vraag nog even open staan. Maar zal hem vanavond of zo wel als opgelost aanvinken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan