Een sjabloon bewerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels probleem

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2010
Hallo,

Als ik mijn sjabloon wil bewerken, door middel van de keuze lijst bij te werken, stuit ik hier op een probleem.
Wanneer ik een nieuwe optie bij mijn keuzelijst wil toevoegen, waarbij hier een & teken in is verwerkt, laat hij deze niet zien nadat de keuzelijst is bijgewerkt.
Als ik bijvoorbeeld H&H toevoeg komt er alleen HH te staan.
Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Mvg,

Niels

Het ampersand teken is een gereserveerd teken waarmee je de volgende letter aanmerkt als sneltoets. Dus "Kant & Klaar" zie je als "Kant Klaar" waarbij de tweede spatie de sneltoets is. Je kunt eens proberen om && te gebruiken; Microsoft gebruikt die truc vaak om de echte betekenis van het teken te overrulen.

Hallo Michel,

Jou oplossing heeft half gewerkt, hij staat nu in de keuzelijst goed, maar als ik deze aanklik staat het woord nog al zonder &.

Mvg,

Niels

Mag je even uitleggen, want je spreekt jezelf tegen!
... hij staat nu in de keuzelijst goed, maar als ik deze aanklik staat het woord nog al zonder &.
Of hij staat goed, of hij staat niet goed... En wat moet er gebeuren dan als je hem aanklikt? Ik zou zeggen: voorbeeldje!

Hallo,

Wanneer ik op de keuze klik, staat hij goed tussen de keuzes, zodra ik deze aanklik komt deze er zonder & te staan.

Dus in de keuzelijst staat hij als H&H, en wanneer ik deze aanklik komt er alleen HH te staan.

Met vriendelijke groet,

Niels

Een keuzelijst is een lijst met (******* als het niet waar is...) keuzes die je aan kan klikken. Wat er dan gebeurt, is afhankelijk van de gebeurtenis die je hebt gemaakt. Zonder die code kunnen we niet verder. Dus: voorbeeldje...

probleem.png

Zie, in de keuze lijst staat die als M&M, dus goed.
Wanneer ik deze aanklik staat er MM.

Met vriendelijke groet,

Niels

Hier hebben we nog steeds niks aan, want je laat alleen de keuzelijst zien. Maar ik vermoed dat je nog helemaal niet weet dat dit alleen met VBA kan. Omdat het wiel al bestaat, een linkje naar de site van Greg Maxey die het prima uitlegt, met een voorbeeldbestandje erbij.

Sorry,

Ik ben niet heel erg bekend met word, en ik weet ook niet wat VBA is.
Is er geen makkelijkere oplossing?

Met vriendelijke groet,

Niels

Oja,

En in Visual Basic staat niks, en dit zijn de instellingen voor de keuzelijst.

Naamloos.png

Met vriendelijke groet ,

Niels

VBA is de programmeertaal van Microsoft (Office). Als je een macro opneemt met de macro-recorder, wordt die gemaakt met de ingebouwde programmeertaal VBA. En daarin kun je hem dan ook weer aanpassen. Of, zoals in dit geval nodig is, je maakt een procedure die de verwerking uitvoert en de gewenste tekst in het document zet. Helaas voor jou is het zonder programmeren niet op te lossen. Kom je er a.d.h.v. het voorbeeld niet uit (en gezien je opmerking is die kans groot) dan wil ik de code er wel voor je inplakken. Maar dan heb ik jouw document nodig.

Voorbeeldjes beveiligen met een wachtwoord is niet handig :) Als je een formulier wilt testen, beveilig hem dan zonder wachtwoord, dan werkt hij net zo goed, en kunnen wij de beveiliging weer uitzetten.

Ik heb 'm eerlijk gezegd nog niet werkend gekregen. De code zelf is ok, maar het wegschrijven wil nog niet. Overigens gebruikt de voorbeeldcode een extra tekstvak om de correcte naam te laten zien. De keuzelijst zelf is waarschijnlijk niet te doen op deze manier. Ik zou je dan ook eigenlijk aanraden om helemaal af te stappen van deze keuzelijsten, en een formulier te maken met keuzelijsten. Dan heb je a) een mooiere interface en b) veel meer controle over wat er wordt weggeschreven.

Zou u in mijn bestand dat kunnen maken?
Ik ben totaal nieuw met visual basic en met microsoft ken ik de basics, maar niet zo diep.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan