Beste bezoeker,
Ik ben met Excel bezig om een bepaald proces te modelleren.
Ik zal niet alles uitleggen dat ik al heb, want daar is het te veel voor.
In principe is alles wat ik moet hebben al klaar, op één ding na.
Ik wil een soort van 'slimme' grafiek maken.
Een beetje kort door de bocht komt het erop neer dat ik ergens (zeg: cel A1) een waarde 'labda' invul en met behulp van een hoop constanten en formules komen er in verschillende cellen (zeg: A2, B2 en C2) allerlei waarden uit (Dit klinkt heel abstract, maar ik kan er echt niet verder op in gaan).
Wat nu mijn bedoeling is, is dat ik een grafiek krijg met op de x-as de 'labda' met een nader te bepalen domein.
Dan wil ik drie lijnen in mijn diagram krijgen.
Één voor de waarde in A2 voor iedere waarde van 'labda' (A1),
één voor de waarde in B2 voor iedere waarde van 'labda' (A1) en
één voor de waarde in C2 voor iedere waarde van 'labda' (A1).
Nu kan ik, zonder op te willen scheppen, nogal goed omgaan met de formules waarover Excel beschikt, maar met het maken van grafieken in dit programma ben ik niet zo bekend.
Zoals ik al noemde is eigenlijk alles wat ik wil al gelukt, maar mijn enige vraag is of ik Excel op bovenstaande manier een bijbehorende grafiek kan laten tekenen.
Mocht je per sé meer willen weten over wat ik nu eigenlijk heb gemaakt, omdat de vraag anders niet beantwoord kan worden, laat dit dan weten, zodat ik het iets uitgebreider kan vertellen, maar wanneer dit niet nodig is laat ik het liever hierbij.
Ik gebruik overigens Excel 2007.
Bij voorbaat dank,
Koen M
Ik ben met Excel bezig om een bepaald proces te modelleren.
Ik zal niet alles uitleggen dat ik al heb, want daar is het te veel voor.
In principe is alles wat ik moet hebben al klaar, op één ding na.
Ik wil een soort van 'slimme' grafiek maken.
Een beetje kort door de bocht komt het erop neer dat ik ergens (zeg: cel A1) een waarde 'labda' invul en met behulp van een hoop constanten en formules komen er in verschillende cellen (zeg: A2, B2 en C2) allerlei waarden uit (Dit klinkt heel abstract, maar ik kan er echt niet verder op in gaan).
Wat nu mijn bedoeling is, is dat ik een grafiek krijg met op de x-as de 'labda' met een nader te bepalen domein.
Dan wil ik drie lijnen in mijn diagram krijgen.
Één voor de waarde in A2 voor iedere waarde van 'labda' (A1),
één voor de waarde in B2 voor iedere waarde van 'labda' (A1) en
één voor de waarde in C2 voor iedere waarde van 'labda' (A1).
Nu kan ik, zonder op te willen scheppen, nogal goed omgaan met de formules waarover Excel beschikt, maar met het maken van grafieken in dit programma ben ik niet zo bekend.
Zoals ik al noemde is eigenlijk alles wat ik wil al gelukt, maar mijn enige vraag is of ik Excel op bovenstaande manier een bijbehorende grafiek kan laten tekenen.
Mocht je per sé meer willen weten over wat ik nu eigenlijk heb gemaakt, omdat de vraag anders niet beantwoord kan worden, laat dit dan weten, zodat ik het iets uitgebreider kan vertellen, maar wanneer dit niet nodig is laat ik het liever hierbij.
Ik gebruik overigens Excel 2007.
Bij voorbaat dank,
Koen M
Laatst bewerkt: