Een snellere pc wat vernieuwen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Hoiiiii

Ik heb een AMD 1800+ (1,5ghz) processor en een 512 MB RAM geheugen....

Nu wil ik een wat snellere pc, wat is dan verstandiger??
De processor vervangen of nog een intern geheugen erbij nemen.
Ik heb gehoort dat nog eens (bijv 512 mb) ram je pc een stukker sneller kan laten draaien.

Waar moet ik allemaal op letten dan, en kost dat veel moeite als je nog zo'n kaart wilt installeren. (ruimte heb ik wel)

bedankt

Wat wil je er mee gaan doen (spelletjes) ?
Welke videokaart zit erin ?

Geplaatst door Will-Well
Wat wil je er mee gaan doen (spelletjes) ?
Welke videokaart zit erin ?

Me videokaart is een Radeon 9600 SE
Maar het voornaamste is dat me pc gewoon sneller moet draaien
Opstarten, installeren, windows verkenner, IE etc...

Ik neem aan dat je XP hebt dan is 512 Mb voldoende tenzij je zware spellen draaid dan heeft 1 Gig. geheugen pas zin .
Een schone installatie geeft ook snelheid en kost niets.
En dan kun je altijd nog een andere Processor kopen.

Geplaatst door Diamond

Waar moet ik allemaal op letten dan, en kost dat veel moeite als je nog zo'n kaart wilt installeren. (ruimte heb ik wel)

bedankt
Nou installeren van zo'n bankje hoeft niet. Je computer herkent het meteen (als het goed is). Ik denk dat je idd je pc moet formatteren dan opnieuw installeren. Vind je hem dan te langzaam. dan kan je beter je hardware gaan vervangen

Weet wel dat als je van 512 mb naar 1024 mb wilt gaan, 2x 512 mb moet kopen.
Je hebt nu 512 mb ram geheugen.
Dit is verdeeld in 2x 256 mb, omdat veelgebruikte computers 2 sleuven voor ram-geheugen hebben en het beste werken als ze alle 2 bezet zijn.
Je moet dus de 2 256 mb eruit halen er er 2 van 512 in plaatsen.

Geplaatst door mark83
Weet wel dat als je van 512 mb naar 1024 mb wilt gaan, 2x 512 mb moet kopen.
Je hebt nu 512 mb ram geheugen.
Dit is verdeeld in 2x 256 mb, omdat veelgebruikte computers 2 sleuven voor ram-geheugen hebben en het beste werken als ze alle 2 bezet zijn.
Je moet dus de 2 256 mb eruit halen er er 2 van 512 in plaatsen.

Nee ik heb een losse van 512 MB

als je niet gamed: dan zal zon latje van 512 erbij nix maar dan ook nix uitmaken, ik zou dan eerder naar een wat snellere cpu gaan:)(eventueel nieuw moederbord ook) maar hoe snel is je harde schijf? 7200 RPM? of 5400 RPM? als het het laatste is, dan zou je naar een 7200 RPM kunnen upgraden. heb je egter 7200 RPM dan zal die processor meer nut hebben. je kunt natuurlik ook alletwee doen en naar 10000 RPM gaan en nieuw moederbord kope met pentium 4, minstens 3.0 ghz gaan(of meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan