een som in de if

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supakiller

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Beste helpmij'ers.

Weet een van jullie de exacte code voor een som in de if ?
Zoiets als

PHP:
$punt1 = 2
$punt2 = 3

if($punt1 + $punt2  > 3){
echo " Je hebt meer dan 3 punten ";

}

Dit werkt niet, weet iemand hoe hij wel werkt

Mvg, Supakiller

Wat werkt er niet aan?
Behalve dat je ws puntkomma's toe moet voegen na $punt = 2 en $punt2 = 3 zie ik niet echt iets mis gaan...

Nou dit was een voorbeeld, ik zal de echte code laten zien.

config.php
PHP:
if($data->punt1 + $data->punt2 > 0 ){
mysql_query("UPDATE `gebruiker` SET `rank`=`Baas van de punten` WHERE `login`='$data->login'");

}

en dan staat in de index.php $data->rank

Alleen hij verandert de rank niet

Om uit te sluiten dat de fout in de query zit, zou ik even een echo statement in de if zetten.

Als je dat niet te zien krijgt, dan zit het in je if-statement, anders is je query niet goed.

Hij geeft de echo aan, maar ik vergeet een stukje script toe te voegen.

PHP:
if($data->punt1 + $data->punt2 > 0 ){
mysql_query("UPDATE `gebruiker` SET `rank`='Baas van de punten' WHERE `login`='$data->login'");
echo "lol";
}else if($data->punt1 + $data->punt2 > 100000){
mysql_query("UPDATE `gebruiker` SET `rank`='Koning van de punten' WHERE `login`='$data->login'");
echo "lol2";
}

De fout zit niet in de query, want de echo doet het gewoon, alleen ik heb nu in de database Baas van de punten staan, en als ik mezelf 200000 punten geef , word mijn rank niet koning..
De echo blijft dan lol

zit de fout in de som ? moeten er niet tags bij de + enzo ? :O

Als de echo het wel doet zit de fout wel in de query.

Echo de query eens en voer die dan in in PHPMyAdmin.

Het ligt idd aan de query, maar ik kan niet vinden wat.

Edit*: Fout gevonden, als je > 0 doet en dan nog > 100000 overtreft de > 0 als het ware, alles hoger dan nul gebruikt ook die query dus ik moet het ff met " tussen" doen ;)

Laatst bewerkt:
Ooh ja, ligt voor de hand. Je kunt ze natuurlijk gewoon omdraaien. Eerst kijken of het meer dan 100.000 is en daarna pas of het meer dan 0 is.

Heb ik gedaan, maar op de 1 of andere manier wil hij niet updaten dus zit er ook nog een fout in query .. Ik kan hem niet vinden en ben radeloos!! iemand ??

Het zou misschien helpen als je de query zoals die uiteindelijk gegenereerd is (dus als je het hele stuk tussen "mysql_query(" en ")" even echoot), hier post.

Het zou misschien helpen als je de query zoals die uiteindelijk gegenereerd is (dus als je het hele stuk tussen "mysql_query(" en ")" even echoot), hier post.

Bedoel je dit ?

UPDATE `gebruiker` SET `rank`='Baas van de punten' WHERE `login`='$data->login'

Hier zitten geen fouten in ..

Laatst bewerkt:
Nee,

Zet er eens in:

PHP:
echo "UPDATE `gebruiker` SET `rank`='Baas van de punten' WHERE `login`='$data->login'";

en

PHP:
echo "UPDATE `gebruiker` SET `rank`='Koning van de punten' WHERE `login`='$data->login'";

En wat er dan aan output komt.

UPDATE `gebruiker` SET `geld_rank`='Koning van de punten' WHERE `login`='Admin'

Dit krijg ik nu te zien, ( De echo )

UPDATE gebruiker SET geld_rank = 'Koning van de punten' WHERE login = 'Admin '

dit is nu de echo .
En heb hetzelfde met de query gedaan
Maar hij verandert het niet in de database ..

Heb je wel een goede connectie met de database?

En als je de query zoals ie hieronder staat, in het SQL-tabblad invoert in PHPMyAdmin?

Ja die heb ik want de rest haalt hij wel gewoon op en dingen die ik verander in database zie ik gelijk..

Heb het ingetypt en het verandert niet, maar er zit geen fout in. Maar ik denk dat hij niet weet bij WIE hij moet veranderen, hij pakt de $data->login niet denk ik

Edit* : Als ik mijn eigen naam intyp i.p.v de data->login werkt ie wel :P

Laatst bewerkt:
Blijkbaar bestaat er dan niemand in de tabel gebruiker waar het veld login gelijk is aan "Admin"...

Hmm nee daar ligt het niet aan, want ik heet Admin en hij verandert het niet bij $data->login maar hij laat wel Admin zien in de echo!

$data->login = Naam in het rood.
$login = Naam gewoon.

Dat maakte ook het verschil of hij wel of niet veranderde in de database

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan