een song linken aan een webpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterboxxx

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
hey!
Tijdje geleden samen met mijn vriend 3 weken door VS getrokken.
Nu ben ik bezig daar een online reisverslag van aan het maken.
Very basic, want dit is de eerste keer dat ik me met frontpage en zo bezig hou.
Voor een groot stuk staat die nu al online
het opzet is deze: vanop het startscherm kan je op elke dag van de reis klikken, en dan opent er zich een nieuwe window met 'dagboek' en de foto's van die dag.
het enige wat nog ontbreekt en waar ik zelf niet uit geraak is het volgende:
aan elke dag zou ik een song willen linken (daar n hit op dag moment, of vaak gehoord in de auto, of over die plek, ...)
Die moet beginnen wanneer nieuwe window opent.
Ik weet hoe ik het moet doen (via page properties - background sound)
maar wanneer ik die songs naar 'my webs' heb gekopieerd, kan ik ze niet opladen in dat veld 'background sound' (het scherm blijft volledig leeg)
wat doe ik verkeerd?
Ik denk dat het waarschijnlijk iets te maken moet hebben met de bestandstypes ...
Wie kan me helpen ?
thx!

Geplaatst door masterboxxx
wat doe ik verkeerd?
Je probeert muziek op een website te zetten, die de bezoeker niet uit kan schakelen. En dat is een van de grootste internet-ergernissen van surfers. Als je wilt dat bezoekers op je site blijven, kun je dat dus maar betere achterwege laten.
Bovendien hangt het dan ook nog van de verbindingssnelheid af wanneer die muziek begint te spelen. Dat gebeurt namelijk pas als het nummer helemaal geladen is. Het kan dus gebeuren dat iemand met een niet zo snelle verbindng rustig jullie verslag zit te bekijken en zich na een paar minuten een ongeluk schrikt omdat er ineens muziek uit de speakers schettert.
Mijn advies: gewoon niet doen.

Guus.

ow ow ow
misschien niet echt duidelijk geweest
het is geen commerciële site, niet echt bedoeld voor anderen, gewoon voor onszelf en om hier en daar ns een kennis te laten zien
ik wou gewoon ns iets anders dan een fotoalbum ...
en heb een een adsl verbinding, vrij snel dus
en dus voor onszelf zou ik dat wel eluk vinden van die liedjes erbij te horen als ik de site nog ns check.
kan iemand me verder helpen?
thx!

als je al ns wil zien:
http://users.skynet.be/fa275151/

Ik begrijp best wat je bedoeld, maar zodra je iets op internet zet is het "niet meer voor jezelf" maar openbaar.
Veel mensen vinden muziek op een site heel erg, ikzelf ook, en verlaten een site dan direct. Zeker als er geen mogelijkheid is om de muziek uit te zetten.
Als ik surf, heb ik mijn eigen muziek aanstaan en baal ervan als dat onderbroken wordt door iets.
Mijn tip is dus geen muziek op je site te zetten, maar maak een leuke foto dvd met muziek die je aan je vrienden kan geven of laten zien.

Geplaatst door miem
Mijn tip is dus geen muziek op je site te zetten, maar maak een leuke foto dvd met muziek die je aan je vrienden kan geven of laten zien.
Dan kun je ook geen problemen met het copyright van die muziek krijgen.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan