Een specifiek record weergeven in een 2e formulier en alleen dit record verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2010
Ik heb 2 formulieren, waarbij op het 1e formulier het 2e formulier kan worden aangeroepen via een zelfgemaakte button (opdrachtknop met macro).

Het 2e formulier is een uitgeklede versie van de 1e, om een fiat te krijgen van een andere afdeling.
Op het 2e formulier is weer een button (opdrachtknop met macro) gemaakt, waardoor dit formulier via de e-mail verzonden kan worden (als html- of excelbestand).

In beide macro’s moet ik een ‘where-voorwaarde’ instellen om een ‘pop-up’venster (parameter ingeven) te krijgen, waar ik de specifieke klantnaam kan ingeven, om alleen dit specifieke geval/record geopend te krijgen in het 2e formulier en om alleen dit specifieke geval te verzenden via de e-mail.

Mijn vraag is nu, is er een mogelijkheid om rechtstreeks het geselecteerde geval/record geopend te krijgen in het 2e formulier en vanuit het 2e formulier alleen dit specifieke geval te versturen via de e-mail.
Zonder de ‘where-voorwaarde’ (dus het ‘pop-up’venster) wordt het hele bestand (tabel) geselecteerd voor het 2e formulier en het hele bestand (tabel) verzonden.

Ik zou graag een oplossing zien in de macro-sfeer, omdat ik nog niet zo bedreven ben in de VBA (al zijn suggesties op dat vlak natuurlijk ook van harte welkom).

Ik doe (uit principe, wat ik vind ze gruwelijk onhandig) weinig tot niks met macro's, maar zodra de tijd rijp is dat je klaar bent voor een VBA oplossing, spring ik graag in. Tot die tijd hoop ik voor je dat er macro-liefhebbers opstaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan